Bestseller vil omorganisere rejseafdeling

Bestseller-koncernen, der har et relativt stort rejsebudget, har taget skridt til en omorganisering af rejseafdelingen. Ledelsen af afdelingen vil i første omgang blive lagt i hænderne på en rejsebureauejer.

En af Danmarks mest rejseaktive virksomheder er Bestseller-koncernen i Brande. Med en årlig omsætning på 20 mia. kroner og 15.000 ansatte og 3.000 butikker i 38 lande over hele verden, er der en særdeles stor rejseaktivitet i koncernen.

Derfor har tekstil- og modekoncernen med hovedkontor i Brande også i en årrække haft sin egen rejseafdeling. Til at varetage billetudstedelse og rådgivning har Bestseller i de senere år haft American Express Global Business Travel tilknyttet som samarbejdspartner, mens Ulla Bruun siden 2011 har været Travel Manager.

Men det bliver der lavet om på i den nærmeste fremtid. Bestseller har i første omgang valgt at tilknytte indehaver Jens Andersen fra Andersen Travel i Esbjerg i en konsulentrolle som ny leder af afdelingen. Samtidig er Ulla Bruun fratrådt i forbindelse med offentliggørelsen af samarbejdet med Jens Andersen.

I første omgang skal Andersen Travel ikke have noget med Bestsellers rejseaktiviteter at gøre. Det lille erhvervsrejsebureau har blot fire medarbejdere og vil ikke umiddelbart kunne løfte opgaven. Derfor vil Bestseller indtil videre fortsætte samarbejdet med American Express, der kommer til at varetage billetudstedelse og kvalitetssikring af bookinger foretaget af Bestsellers egne medarbejdere.

Det bekræftes af Morten Norlyk Skjønning Jørgensen fra Bestsellers kommunikationsafdeling.

“Bestseller har bedt Jens Andersen fra Andersen Travel om at føre den overordnede supervision for Bestsellers interne rejseafdeling som konsulent på en forestående omstrukturering af vores rejsehåndtering. Vi kan ikke bekræfte noget i forhold til, hvorvidt Andersen Travel i Esbjerg fremover skal være leverandør til Bestseller – det ligger der ingen beslutning om. Vi har fortsat en aftale med American Express Business Travel.“

Business-as-usual
Hos Andersen Travel er indehaver Jens Andersen ikke meget for at tale om det nye samarbejde, der endnu ikke er konkretiseret.

“Bestseller har bedt mig om at være konsulent på en opgave, der i første omgang handler om at skabe mere effektivitet i afdelingen. Den opgave vil jeg gå i gang med i de kommende måneder,“ siger Jens Andersen til CHECK-IN.dk.

Derfor vil det i første omgang være “business-as-usual“ Bestsellers rejseafdeling, der dog må fortætte uden deres chef gennem fire år.

“Vi har nogle dygtige medarbejdere i vores interne rejseafdeling som fortsat varetager Bestsellers rejseaktiviteter. Dog har omstruktureringsprocessen betydet et farvel til den tidligere Travel Manager, Ulla Bruun Hansen.

Fire år i spidsen for rejseafdelingen
Ulla Bruun Hansen fratrådte den 21. januar hos Bestseller.


“Jeg kan bekræfte, at jeg er fratrådt hos Bestseller, men herudover har jeg ingen yderligere kommentarer,“ siger Ulla Bruun.

Ulla Bruun har fra 1999 til 2010 været ansat som salgschef hos FDM Travel, inden hun efter en kort periode som bureauchef hos Check Point Travel blev ansat hos Bestseller den 1. januar 2011.