Carlson Wagonlit Travel voksede med over 15 procent

Den globale erhvervsrejsebureaukæde Carlson Wagonlit Travel havde et godt 2011. Omsætningen steg således 15 procent til over 157 milliarder kroner. Tre virksomhedsopkøb sidste år var med til at sikre fremgangen.

Vækst var nøgleordet i2011 for den globale erhvervsrejsebureaukæde Carlson Wagonlit Travel (CWT).

Omsætningen steg således med 15,2 procent til$28 milliarder eller godt 157 milliarder danske kroner.

Samtidig steg antallet af transaktioner håndteret af CWT med 7,2 procent til næsten 62 millioner.

Carlson Wagonlit Travel voksede ikke mindst inden for det geografiske område Asia Pacific, og generelt meldes der om etstigende antal forretningsrejsende.

“Vi oplever stærk økonomisk vækst i branchen på trods af de usikre økonomiske forhold. De globale virksomheder er mere optimistiske omkring deres fremtidige rejseaktiviteter og ikke mindst Asien og Latinamerika fortsætter med at vise høje vækstrater,“ siger Douglas Anderson, der er koncernchef for CWT.

Alene i området Asia Pacific øgede CWT sin omsætning med 18,5 procent.

Omsætningsvækst via opkøb

Der er flere faktorer til fremgangen, men selskabets ledelse fremhæver ikke mindst, at man var i stand til at holde på kunderne og dermed omsætningen. Hele 96 procent kunderne forblev hos selskabet til trods for hård konkurrence i markedet.

Samtidig kom fremgangen ved, at man indgik kontrakter for over $2 milliarder med nye kunder, og endelig foretog CWT i løbet af 2011 tre opkøb.

Det var det det finske erhvervsrejsebureau Kaleva Travel samtCentenial Group og Net Tours.

Den nye europæisk chef for Carlson Wagonlit Travel, Andrew Waller, der tiltrådte 1. januar 2012, har tidligere advaret om at der venter erhvervsrejsemarkedet i Europa et både usikkert og meget skrøbeligt 2012, hvor forventningerne er uhyre vanskelige at forudsige.

Carlson Wagonlit Travel blev dannet i 1994, da Wagonlit Travel i Europa og Carlson Travel Network i USA fusionerede.