Foto: Emirates (YouTube)

Emirates lancerer kampagne til trecifret millionbeløb

Det mellemøstlige flyselskab Emirates griber til lommen og bruger 100 mio. kroner på en ny kampagne, der skal være med til at øge kendskabet til Dubai og inspirere til at rejse.

Glade toner fra hittet ”Don’t stop me now” af det britiske rockband Queen toner ud af højttalerne i fin forening med inspirerende rejsebilleder, når man trykker ’afspil’ på en spritny kampagne fra Emirates.

En kampagne til intet mindre end 15 mio. dollars – svarende til knap 100 mio. danske kroner.

Kampagnen skal være med til at lokke endnu flere mennesker til at bestille en rejse gennem Emirates. Den ét minut lange kampagne-video byder på sekvenser fra flyselskabets verdensomspændende rutenetværk, ligesom der også er en fin fortælling om storbyen Dubai.

Det er ikke en tilfældighed, at underlægningsmusikken i kampagnen er Queens ”Don’t stop me now”. Den ikoniske rocksang er i en videnskabelig undersøgelse vurderet til at være den mest opløftende sang eller ’feel good’-melodi på de britiske hitlister i de sidste 50 år.

Opløftende og energisk kampagne
Kampagnen fungerer som en visuel historiefortælling og er skruet sammen af solidt kameraarbejde, hvor billederne henholdsvis skifter mellem Emirates-destinationer og oplevelsen ombord på de store fly. Videoen slutter i Dubai og historien om, at man via byen er forbundet til hele verden.

”Emirates og Dubai har altid været uløseligt forbundet. Emirates har hver dag mere end 500 flyvninger, der forbinder Dubai med verden – og verden gennem Dubai. Dubai tilbyder en fantastisk oplevelse i vores førsteklasses lufthavn, og byen er blevet en topdestination i verden, fordi den løbende investerer i nye attraktioner og støtter infrastrukturen til gavn for internationale gæster,” siger Boutros Boutros, der er direktør for kommunikation, marketing og brand hos Emirates.

Han fortæller videre, hvorfor man har valgt at lave en kampagne i den prisklasse, som kun sjældent er set i luftfarten.

”Hos Emirates mener vi, at mennesker, uanset baggrund, har et stærkt ønske om at rejse og opleve verden for sig selv. De vil gerne inspireres, opdage og have det sjovt. Derfor valgte vi at bruge Queen-sangen og at have en kreativ tilgang, som skal være opløftende og energisk for at minde folk om spændingen ved at rejse.”

Idéen til kampagnen er udarbejdet internt i Emirates, og den prisvindende instruktør Vaughan Arnell har filmet. De løbende kameraovergange blev understøttet af avanceret CGI-teknologi (Computer Generated Imagery, red.) fra MPC i London. Det er samme studie, der stod for det Oscar-vindende SFX-arbejde (Special Effects, red.) i filmen ‘Junglebogen’.

Du kan se den nye kampagne fra Emirates herunder via YouTube:

 

Relaterede artikler:

Emirates-kampagne til 39 destinationer

Emirates: Amerikanske metoder er frastødende

Emirates fejrer A380-debut i CPH med rabatter

Flyselskab med kampagne til 120 mio. kroner