Kunderne har tillid til Jet Time

Flyselskaber, charterarrangører og flymæglere har stadig tillid til Jet Time, der har tabt over 200 mio. kroner i løbet af de seneste to regnskabår.

Der er stadig fuld tillid til Jet Time, der netop har offentliggjort er rekordstort underskud på 142 mio. kroner og således i løbet af de seneste to regnskabsår har tabt over 200 mio. kroner. Det er konklusionen hos de kunder, som CHECK-IN.dk har talt med.

En af de største kunder på serie-charterflyvninger er Star Tour, der har brugt Jet Time gennem en årrække.

“Vi har fuld tillid til Jet Time som leverandør, og vi har jævnligt en dialog om udviklingen i deres forretning,“ siger Star Tour´s pressechef Nikolai Johnsen til CHECK-IN.dk.

Selvom tilliden til Jet Time er intakt, er det dog ikke muligt for Star Tour at stille garantier om, i hvor stort et omfang at man fremover vil bruge Jet Time.

“Vi optimerer løbende kombinationen af at flyve vores passagerer med egne fly og eksterne leverandører,“ hedder det fra pressechefen.

Også fra Air Affairs, der er en af landets specialiserede flymæglere, der på ad-hoc basis benytter Jet Time til specialflyvninger for sportsgrupper og virksomheder, er der opbakning.

“Hos Air Affairs tror vi naturligvis stadig på Jet Time. Vi får og har altid fået en suveræn behandling og super service. Derfor er det ‘business as usual’,“ skriver flymægler Henrik Færch på selskabets Facebook-side.

Løbende dialog mellem SAS og Jet Time
Den største enkeltkunde hos Jet Time er ubestridt SAS, som har wet-leaset en halv snes ATR72-600 fly, hvor Jet Time er ansvarlig for fly, besætning, vedligeholdelse og forsikringsforhold.

“Vi har naturligvis været i dialog med Jet Time, hvor de har beskrevet situationen for os. Vi har en tæt og løbende dialog med vores underleverandører, og vi følger dem nøje og stiller store krav til dem og til den kvalitet, som de leverer,“ siger kommunikationskonsulent Anna Vibeke Nielsen fra SAS i Danmark til CHECK-IN.dk.

SAS er dog også bekendt med, at en rentabel forretning hos leverandørerne samtidig vil sikre et bæredygtigt samarbejde på lang sigt.

“Vi har tillid til Jet Time, og vi tror på, at der også fremover er brug for en underleverandør som Jet Time i nordisk luftfart. Derfor er det positivt at se, at der er kræfter bag Jet Tine, som også tror på forretningen og bakker op om selskabet. Det er klart, at vi gerne vil have, at vores underleverandører har en sund forretning, for så har vi udsigt til et stabilt og langt samarbejde,“ lyder det fra Anna Vibeke Nielsen.

Når sommertrafikprogrammet træder i kraft den 27. marts er der udsigt til, at SAS vil reducere antallet af fly på wetlease fra Jet Time. Der skal kun beskæftiges 10 fly fra Jet Time mod de 12 fly, der har været indlejet i vinterhalvåret.

“Vores samarbejde med Jet Time fungerer rigtig godt, og vi er glade for det produkt, de leverer. De opererer på nuværende tidspunkt 12 mindre fly for SAS på ruter, hvor der er behov for små maskiner. I sommerprogrammet kommer de til at operere 10 fly for SAS. Den ændring er drevet af SAS´ produktionsbehov og har derfor ikke noget med Jet Time´s økonomiske situation at gøre,“ præciserer Anna Vibeke Nielsen fra SAS.