LOT Boeing 787-8 Dreamliner (Foto: Anna Zvereva | CC 2.0)

LOT med Dreamliner til Rio de Janeiro

De otte Dreamliner-fly hos polske LOT kommer langt omkring. Udover de faste ruter til USA og Asien, skal flyene i denne vinter på charteropgaver i Mellem- og Sydamerika.

For få år siden var det usædvanligt at kunne tage på charterferie i et moderne Boeing 787 Dreamliner-fly. Dengang var det kun britisk TUI Airways, der kunne sende chartergæster afsted fra Storbritannien og Skandinavien i en af selskabets 11 Dreamlinere.

Men polske LOT benytter også de otte Boeing 787-8 fly til charteropgaver i vinterhalvåret, hvor efterspørgslen til USA ikke er så stor. Det sker i samarbejde med rejsearrangøren Rainbow Tours, der i sidste vintersæson tilbyde charterflyvninger fra Warszawa til Bali med LOT´s Dreamlinere.

I den nye vintersæson, som blev igangsat i går, er blandt andet Rio Janeiro og Panama City med i programmet fra den polske rejsearrangør. Fra den 2. november vil LOT hver 10. dag flyve fra Warszawa til Rio de Janeiro på rutenummer LO6533/LO6534, og den 25. december indledes flyvninger fra Warszawa til Panama City hver 10. dag og resten af vintersæsonen til udgangen af marts.

Masser af komfort i Dreamliner-fly
Det er ikke alene de to nye mellem- og sydamerikanske destinationer, der indgår i LOT´s charterflyvninger i vintersæsonen 2017/18. Der flyves også til Bangkok og Ho Chi Minh City i Vietnam samt til Cancun i Mexico og Varadero på Cuba.

Passagererne på LOT´s charterflyvninger med Dreamlinerne kan se frem til en særlig oplevelse i støjsvage fly med masser af komfort. Som udgangspunkt får 213 passagerer mulighed for at opleve flyvningen i standardsæderne på Economy Class, men det mod et tillæg bliver muligt at købe sig til 38 tommers benplads i Premium Economy-sektion, mens de færreste vil have råd til at betale tillægget for at få adgang til de 18 sæder forrest i flyet, der normalt fungerer som Business Class hos LOT.

Nye moderne langdistancefly som Boeings Dreamlinere og A350´erne fra Airbus er eftertragtede hos flyselskaberne, men ved at benytte dem på charterflyvninger i lavsæsonen kan man gøre op med tidligere tiders fordomme om, at charterfly typisk er ældre fly, som ruteflyselskaberne forlængst har skiftet ud.

Et eksempel, der modbeviser denne opfattelse, leverede Finnair sidste efterår, da det finske flyselskab i slutningen af november sendte to charterflyvninger afsted fra Helsinki til San Francisco med de helt splinternye Airbus A350-900 XWB.

 

Relaterede artikler:

Vil flyve nonstop fra Europa til Bali

Finnair bruger A350-900 til charterflyvning

LOT åbner op til fem nye langdistanceruter

Ny hurtig forbindelse mellem Europa og Sydkorea