Norwegian vil være mere moderne

Norwegian vil inden længe lancere en ny, mere moderne og brugervenlig hjemmeside. Nogle kunder får lov at teste siden før lanceringen.

Hos flyselskabet Norwegian er man ved at lægge sidste hånd på et nyt design på selskabets hjemmeside. Faktisk er man så langt fremme i processen, at kunder i flere af de lande, hvor Norwegian sælger flybilletter, inviteres til at teste det nye design.

Det gælder blandt andet på den britiske udgave af Norwegians’ hjemmeside. Her er i toppen af siden et stort link, der sender kunderne hen til en fuld funktionsdygtig betaversion af den redesignede hjemmeside. Når testfasen er overstået vil det nye design blive rullet ud på alle Norwegians hjemmesider.

”Det er planen, at vi vil lancere en ny og endnu mere moderne og brugervenlig hjemmeside i alle lande,” forklarer Norwegians danske infomationschef, Daniel Kirchhoff.

Det nye design er enklere og lettere med langt færre elementer og ”indgange” end det nuværende design, der er meget tekst- og informationstungt med en masse forskellige elementer. Sandsynligvis et godt tegn på, at der løbende blot er blot tilføjet nye informationer og elementer, i stedet for at man har set på tingene fra bunden af.

Global platform
Ligesom hos mange andre flyselskaber, så er selskabets egne hjemmesider i dag Norwegians primære salgskanal.

”Over 70 procent af Norwegians flybilletter sælges via vore egne hjemmesider, og derfor er det helt afgørende, at vores vigtigste salgskanal opgraderes og moderniseres. Vi bliver mere og mere internationale, og derfor er det vigtigt med et gennemgående udtryk og en global platform,” forklarer Norwegians kommunikationschef, Lasse Sandaker Nielsen, til CHECK-IN.dk.

Den nye hjemmeside har desuden et såkaldt responsivt design som betyder, at brugeroplevelsen er den samme uanset om kunderne bruger computer, tablet eller telefon.