Rejsesøgemaskine med prisgaranti

Som den første rejsesøgemaskine i Skandinavien tilbyder Travelmarket nu prisgaranti. Finder man samme flybillet billigere hos en anden udbyder, vil man få prisdifferencen refunderet.

Juledagene er typisk højsæson for rejsebestillinger. I de danske hjem bliver der i øjeblikket brugt oceaner af tid på at søge på hjemmesider hos flyselskaber og rejsebureauer i håbet om at kunne finde de billigste flybilletter til forårets miniferie eller familiens sommerferie.

Rejsesøgemaskinerne er ofte en stor hjælp, idet de skaber overblik og kan medvirke til at reducere tidsforbruget, når forbrugerne kaster sig ud i legen med at være deres egen rejseagent.

Den danske rejsesøgemaskine Travelmarket.dk lancerer i dag en helt ny service, hvor forbrugerne tilbydes prisgaranti på flybilletter, som man har fundet frem til gennem søgemaskinen.

Det betyder kort og godt, at Travelmarket.dk refunderer prisdifferencen, hvis det op til fire timer efter billetkøbet er muligt at finde samme billet billigere hos flyselskabet eller et rejsebureau.

“Travelmarket er en neutral prissammenligningstjeneste, og vi sammenligner priser fra hundredevis af flyselskaber og online-rejsebureauer, og vi mener, at vi allerede giver forbrugerne det bedste overblik i markedet. Nu vil vi fremover give forbrugerne en ekstra sikkerhed for, at den flybillet de finder via Travelmarket.dk er den billigste, der findes i markedet i bestillingsøjeblikket,“ siger administrerende dirketør Ole Stouby fra Travelarket.dk.

Garanti for den billigste flybillet
Det kan være en ren videnskab at finde frem til den billigste flybillet. Afrejselufthavn, flyselskab, afrejsedag og afrejseuge spiller ind på, hvor billigt man kan komme afsted.

Men det handler ligeså meget om, hvor mange flysæder, der allerede er solgt på den pågældende flyafgang, og hvor mange sæder der er tilbage at sælge frem til afgang.

Derfor er der hyppige bevægelser i billetpriserne, der i kampagneperioder kan ændre sig time til time, og minimum bliver opdateret en gang i døgnet. Flyselskaberne tilpasser konstant priserne efter udbud og efterspørgsel baseret på avancerede “yield-management“ systemer.

“Oftest vil billetprisen have en stigende tendens efter bestillingen, da der således vil være færre sæder tilbage til den lave pris. Skulle det modsatte ske, har vi indlagt prisgarantien og er klar til at udbetale differencen, hvis det måtte blive nødvendigt. vi tilbyder prisgarantien, fordi vi som udgangspunkt leder forbrugerne frem til de billigste billetter, og hele idéen med dette er, at forbrugerne skal have tillid til at have fundet den billigst billet på kortest mulig tid,“ understreger Ole Stouby.

Dokumentation inden for fire timer
Hos Travelmarket.dk har man lavet nogle regler omkring prisgarantien, der først og fremmest betyder, at det er forbrugerne, der skal dokumentere, at det er muligt at finde den samme flybillet billigere andetsteds.

Når man taler om den samme flybilet er det med tilsvarende antal personer i bestillingen, identiske strækninger, identisk flyselskab, identiske rutenumre samt præcis de samme rejsedatoer- og tidspunkter.

Endelig skal dokumentationen været fundet senest fire timer efter det tidspunkt, hvor forbrugeren har klikket sig videre fra Travelmarket.dk og bestilt billetten hos flyselskab eller rejsebureau.

“Dog gælder prisgarantien kun til kl. 24.00 samme dag, da mange flyselskaber erfaringsmæssigt regulerer deres kampagnepriser ved midnatstid,“ forklarer Travelmarket-direktøren.