Boeing 737-800 i Snowflake-bemaling ved start fra Málaga. (Foto: Javier Bravo Muñoz | GNU Free Documentation License,)

SAS fejlede med sin “lavprisdræber”

I halvandet år forsøgte SAS med Snowflake-konceptet at imødegå konkurrencen fra lavprisflyselskaberne. Operationen mislykkedes, hvilket hjalp Norwegian frem.

I 2002 var lavprisflyselskaberne stadig noget, som de fleste troede var en døgnflue. I Skandinavien havde SAS betragtet “fænomenet” og kunne se, at flyselskaber som Ryanair og easyJet på sigt kunne blive en trussel, hvis det lykkedes for dem at få...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?