Didrik Fjeldstad er ny direktør for brand og markedføring hos SAS. (Privatfoto)

SAS henter chef hos Carlsberg

Fra den 1. november bliver norske Didrik Fjeldstad direktør i SAS med ansvar for brandudvikling og markedsføring. Direktøren har 10 års erfaring fra Carlsberg.

Det er en meget erfaren marketingspecialist, som SAS henter ind til den særlige direktørstilling med ansvar for brandudvikling og markedsføring i SAS. Navnet er Didrik Fjeldstad, og den 1. november checker han ind hos SAS efter 10 år hos bryggerigiganten Carlsberg, hvor han senest har haft rollen som Global Marketing Director.

Opgaven bliver at fortsætte succesen med det rendyrkede “We are Travelers” koncept samt til stadighed investere i innovation, markedsføring, digitale løsninger samt loyalitetsprogrammet EuroBonus.

“Vi er meget glade for at få Didrik Fjeldstad om bord som global ansvarlig for brandudvikling og markedsføring i SAS. Didrik har en lang erfaring fra Carlsberg, et andet stærkt Skandinavisk brand, hvor han blandt andet har haft ansvaret for at positionere Carlsberg globalt i en stadig mere udfordrende konkurrencesituation. Vi ser frem til det bidrag, som Didrik kan give SAS og vores marketingsteam,” siger Eivind Roald, der er kommerciel koncerndirektør i SAS og til hvem Didrik Fjeldstad fremover skal referere.

Tror på et moderne og brugerfokuseret SAS
Didrik Fjeldstad er tilsyneladende ligeså meget dansk som han er norsk. Han bor i dag i København med sin hustru  og tre børn, og kandidatuddannelsen i markedsføring blev oprindeligt taget på Handelshøjskolen i Aarhus fra 2004 til 2006, hvorefter et år som International Marketing Graduate i Carlsberg i henholdsvis Danmark og Italien ventende, hvorefter karriereopstigningen tog fart i den danske bryggerivirksomhed.

“SAS er en virksomhed med stolte traditioner, en stærk kultur og et ikonisk brand, som jeg, og enhver anden skandinav, har et særligt forhold til. Selskabet står overfor en lang række spændende udfordringer i en dynamisk globaliseret branche, og jeg ser frem til at bidrage til denne rejse med stor energi og engagement. Jeg tror på et moderne og forbrugerfokuseret SAS, som er førende inden for digitalisering, og jeg vil på daglig basis arbejde hårdt for at gøre os fortjent til de rejsendes loyalitet,” siger Didrik Fjeldstad i en pressemeddelelse.

Didrik Fjeldstad er allerede klar til at tiltræde stillingen den 24. oktober 2016.

 

Relaterede artikler:

SAS: Reklamekoncept skaber glæde ved at rejse

To danskere i ny SAS-koncernledelse

Kendt SAS-direktør stopper