SAS søger chefer til nyt irsk selskab

Scandinavian Airlines Ireland har opslået syv chefstillinger i Dublin gennem et rekrutteringsbureau, og i første omgang skal der ansættes 40 medarbejdere i det nye selskab.

Hvis man skulle være i tvivl om, hvorvidt SAS mener det alvorligt med et nyt selskab i Irland samt baser i Storbritannien og Spanien, så har det skandinaviske flyselskab nu bevist, at det ikke blot handler om at presse selskabets piloter i den nuværende overenskomstforhandlinger.

SAS har således engageret den irske rekrutteringsvirksomhed CAE Parc Aviation til at finde ledergruppen til det nye selskab, der kommer til at hedde Scandinavian Airlines Ireland. Allerførst skal det nye selskab dog have ansøgt de irske luftfartsmyndigheder om et Air Operators Certificate, som er den egentlige driftstilladelse til at drive luftfartsvirksomhed i Irland.

For at kunne opnå den tilladelse er det påkrævet, at det nye irske selskab eksempelvis har en Accountable Manager, der over for myndighederne skal være ansvarlig for de operationelle og sikkerhedsmæssige forhold. Stillingen som Accountable Manager blev slået op i går, og herudover søger Scandinavian Airlines Ireland yderligere seks chefer til opstarten. Der er tale om en Continuing Airworthiness & Technical Director, Compliance Monitoring Manager, Manager of Flight Standards & Crew Training, Safety Manager, Flight Operations Director & Chief Pilot samt Grund Operations & Security Manager.

I første omgang er det planen, at SAS skal ansætte 40 medarbejdere i det irske selskab, og rekrutteringen af piloter og kabinepersonale vil begynde senere i 2017.

Førende flyselskab i Europa
SAS bekræfter over for Irish Times, at det nye irske selskab i første omgang skal have indregistreret ni helt nye Airbus A320neo-fly, og at selskabets første rute kommer til at udgå fra London Heathrow Airport til en destination i rutenetværket.

“Scandinavian Airlines Ireland ønsker at blive det førende moderne flyselskab i Europa og vil være på forkant med innovation og teknologi med en flåde af A320neo sammen med en fremadrettet tænkning og en progressiv holdning til luftfartsindustrien,” skriver CAE Parc Aviation på vegne af SAS i stillingsopslaget.

SAS lægger vægt på, at man gerne vil tiltrække personale med den rigtige attitude og samtidig har evnen til at tænke ud af boksen.

“Udover at være økonomisk støttet af SAS som et af Europas førende flyselskaber, vil Scandinavian Airlines Ireland blive bygget op fra bunden med sine medarbejdere forrest i selskabets udvikling. Missionen er at bygge et nyt flyselskab, der tilbyder vores kunder den høje kvalitet af servicen, som de forventer samtidig med, at vi skaber en ny, spændende og effektiv måde at arbejde på, så vi kan styre omkostningerne og øge rentabiliteten,” lyder det i jobopslaget.

 

Relaterede artikler:

SAS vil etablere bemandingsselskab

FPU: SAS kan forvente modstand fra fagforeninger

SAS-piloter tvivler på at de får gavn af ekspansion

SAS åbner nye baser og udflager til Irland

A320neo-fly på SAS-baser i London og Málaga

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

99 kr. + moms

1 md.

279 kr. + moms

3 mdr.

549 kr. + moms

6 mdr.

999 kr. + moms

12 mdr.

Allerede abonnent?

x

Læs Også

Portræt: Her er Jet Times SAS-afløser

Et estisk flyselskab med godt et års erfaring står bag det selskab, der skal overtage Jet Time's ATR-produktion for SAS.

Menneskelige fejl bag flypåkørsel i CPH

Et Airbus A340-fly fra SAS stødte ind i et mindre fly fra BRA under en manøvre i CPH. Havarikommissionen konkluderer, at der var menneskelige fejl bag hændelsen.

Estere overtager SAS-produktion fra Jet Time

Et selskab med den estiske og den polske stat i ryggen skal overtage de flyvninger for SAS med ATR72-fly, som danske Jet Time stopper med til september.

Minister støtter SAS i takststrid med CPH

Transportminister OIe Birk Olesen stiller sig på SAS og IATA's side i striden om takstniveauet i Københavns Lufthavn.

Mulig Jet Time-afløser søger ATR-piloter

Et af de selskaber, som kunne tænkes at overtage Jet Time's ATR-produktion for SAS, søger piloter til netop ATR-fly, som selskabet i dag ikke selv opererer.

SAS skal atter betale kartelbøde

EU-Kommissionen har besluttet endnu engang at fremsende den kartelbøde til SAS på 525 mio. kroner, som oprindeligt blev besluttet i 2010 og SAS fik tilbagebetalt i 2015.