Sommerkaos i kundebetjeningen hos SAS

SAS-kunder må i øjeblikket vente op til halvanden time med at få telefonisk kontakt til salgs- og servicemedarbejdere.

Det kan være svært at komme igennem til SAS i disse dage. I hvert fald hvis man forsøger at opnå telefonisk forbindelse til det skandinaviske flyselskabs salgs- og serviceafdeling.

Det er ikke usædvanligt med ventetid til kundeservice – hverken hos SAS eller andre virksomheder. Men de senere dage har kunder på sociale medier kunne berette om at have hængt i røret i op mod halvanden time for at få fat i SAS.

De lange ventetider skyldes ikke overraskende, at mange kunder er ude at rejse i disse uger og derfor har brug for at få forbindelse til deres flyselskab før, under og efter rejsen.

”Lige nu er det højsæson for rejsende, og derfor kan der være ekstra run på telefonerne. Derfor skriver vi også på hjemmesiden, at der i perioder kan være ekstra lang ventetid. Vi har ekstra folk på telefonerne i øjeblikket, og gør, hvad vi kan for at nedbringe ventetiden,” siger pressechef Mariam Skovfoged fra SAS.

Redesigne hjemmeside
Preset på telefonforbindelserne er også blevet øget af de problemer, som SAS har haft med sin hjemmeside, der blev lanceret kort før årsskiftet og løbende indfaset i de enkelte markeder. Gennem længere tid har der været problemer med at navigere og gennemføre bookinger på hjemmesiden. Problemer, som bare er blevet forværret i sommertravlheden.

Som CHECK-IN.dk kunne fortælle i går, så har SAS besluttet at redesigne hjemmesiden.

“Tilbagemeldingerne fra vores kunder er, at der har været problemer med at navigere og gennemføre en booking på hjemmesiden. Vi beklager de gener, det må have medført. Vi har lyttet til de tilbagemeldinger, vi har fået, og har derfor besluttet at redesigne dele af den nye hjemmeside. Helt konkret vil vi forbedre oplevelsen på startsiden og ombooking af rejsen. Vi håber, at ændringerne vil være med til at give en god online oplevelse – det som vores kunder forventer af SAS,” skriver det skandinaviske flyselskab ud til sine kunder.

Forbedringerne vil løbende blive udrullet på hjemmesiden frem mod efteråret.

Fortsat tilgængelig
Men SAS venter på, at dele af den nye hjemmesiden skal blive redesignet, tilbyder man i stedet kunderne, at man kan benytte den tidligere hjemmeside, som SAS har valgt at kalde Classic.

“Ønsker du at bruge SAS’ tidligere hjemmeside, Classic, som et alternativ, mens den nye hjemmeside er under udvikling, så klik her https://classic.sas.dk/. Den nye hjemmeside vil også fortsat være tilgængelig,” lyder meldingen fra det skandinaviske flyselskab.

 

Relaterede artikler:

SAS skrotter dele af ny hjemmeside

Kunder raser over ny SAS-hjemmeside

SAS i luften med ny hjemmeside

Ny SAS-hjemmeside i BETA-version

Nye SAS-hjemmesider på trapperne

SAS får helt ny hjemmeside

x

Læs Også

Caravellen gav danskerne mod på at flyve

Sterling Airways beskæftigede fra 1965 og i en årrække ialt 34 Caravelle-fly, og med netop denne flytype stiftede mange danskere for første gang bekendtskab med flyvningen.

SAS-lounge i Paris midlertidigt lukket

Som følge af en omfattende renovering har SAS lukket selskabets eneste europæiske lounge udenfor Norden og den forventes at genåbne sidste i oktober.

Spies-flyselskab vil klage til Trafikstyrelsen

Thomas Cook Airlines vil klage til Trafikstyrelsen over en ændret administrativ praksis om dobbeltkompensering, mens en principiel sag afventer behandling i Højesteret.

Danske Ryanair-ruter ramt af aflysninger

Omkring 1.500 passagerer på Ryanair-ruter til og fra København, Billund, Aalborg og Aarhus er allerede blevet ramt af de varslede 2.000 aflysninger.

SAS lover minister langruter

Hvis transportminister Ole Birk Olesen kommer igennem med sit forslag om ændrede afgiftsvilkår i Københavns Lufthavn, så vil SAS kvittere med flere langruter fra CPH.

SAS har store forventninger til ATP

Med ATP i ejerkredsen bag Københavns Lufthavn håber SAS, at man sammen kan udvikle og udbygge SAS' netværk i CPH.