Aer Lingus-medarbejdere foran en Airbus A330, der er malet i selskabets nye farver. Foto: Aer Lingus

Aer Lingus i nye farver

Det irske flyselskab Aer Lingus har fornyet sit brand som en del af en strategi om at blive det førende selskab på ruterne over det nordlige Atlanterhav.

Torsdag kunne Aer Lingus afsløre over for offentligheden, hvordan flyselskabet kommer til at fremstå i fremtiden.

Det irske flyselskab åbnede de store porte til en hangar på basen i Dublin, og inde i hangaren stod det synlige bevis på det nye brand. En Airbus A330 stod malet i helt nye farver og med nydesignet logo, som skal afspejle, at Aer Lingus er et moderne irsk flyselskab, der er en seriøs international konkurrent.

Den nye identitet skal være med til at understøtte Aer Lingus’ ambition om at blive det førende flyselskab på tværs af Nordatlanten. Logoet med den trebladede kløver er fornyet med endnu mere udtalte hjerteformede blade, og logoet er placeret på halen, ved døren og på vingetipperne.

Skrifttypen på Aer Lingus-logoet er ændret til ’diodrum’, og selve flyskroget er malet hvidt med de blågrønne farver på halen og motorerne, hvilket skal give en elegant og moderne følelse af designet. Hidtil har flyene været malet grøn hen over den øverste halvdel af flyskroget. Alle fly forventes malet i de nye farver frem til 2021.

Første brandfornyelse i to årtier
Brand-fornyelsen hos Aer Lingus kommer også til udtryk på flyselskabets hjemmeside og i selskabets app. De nye farver kommer desuden til at møde passagererne allerede fra check-in og helt ud til boarding-gaten.

“Aer Lingus er en moderne irsk international succeshistorie bygget på hårdt arbejde og engagement fra vores folk. Vi er glade for at afsløre vores brandfornyelse i dag, som kommer mere end 20 år efter, at Aer Lingus sidst investerede i et nyt brand, og det afspejler vores position som et moderne, nutidigt flyselskab,” siger Sean Doyle, koncernchef i Aer Lingus.

“Vi har ambitiøse planer for vores fremtid, men vi er opmærksomme på udfordringer, der står over for den moderne industri. Vores nye uniformer, som vil blive afsløret senere i år og vores flådeudvidelse, betragtes som investeringer i fremtiden for Aer Lingus for at gøre det muligt for os at realisere vores ambition om at være førende flyselskab på tværs af Nordatlanten.”

En Airbus A330 i de nye farver hos det irske flyselskab Aer Lingus. Foto: Aer Lingus

Udvider flåde af langdistancefly
Aer Lingus har i de seneste år lanceret flere nye tiltag for at styrke sit brand. Flyselskabet har blandt andet introduceret WiFi på sine Airbus A330-fly, automatisk check-in og bagagedrop, lie flat-sæder på business class og opgraderet måltider til passagererne på økonomiklasse.

Den nye brandafsløring er en del af Aer Lingus’ ambitiøse vækstplan, der blandt andet indebærer køb af nye fly. Aer Lingus står over for at øge den del af flåden, der flyver over Nordatlanten. Inden for de nærmeste år vil flyselskabet øge fra 13 til 16 Airbus A330-fly. Herudover bliver der investeret i 14 nye Airbus A321LR, der leveres fra i år, for at øge kapaciteten på ruterne til Nordamerika og internt i Europa.

I marts 2016 lukkede Aer Lingus sin eneste rute til Danmark, der bestod af forbindelsen mellem Dublin og Københavns Lufthavn. Aer Lingus har samlet set 50 fly og 93 destinationer. Selskabet er Irlands næststørste – lavprisflyselskabet Ryanair er imidlertid større end det nationale irske selskab.

 

Relaterede artikler:

CityJet-rute overtages af Aer Lingus

Aer Lingus opgiver at konkurrere med Ryanair

Vestager siger ja til Aer Lingus-køb

Ryanair accepterer Aer Lingus-tilbud

Aer Lingus-køb rykker nærmere