Air Arabia nøler med refusion

Passagerer, der havde købt billet til Air Arabias nu lukkede rute fra Billund til Marrakech, har haft svært ved at få refunderet deres billetter. Først da CHECK-IN.dk henvendte sig til selskabet skete der noget.

Mere end en måned efter at Air Arabia den 29. november meddelte, at de lukkede deres nye rute mellem Marrakech og Billund efter kun tre flyvninger, har flere kunder stadig ikke fået kontakt til selskabet for at kunne få refunderet billetter, som de havde købt.
Flere kunder fortæller samstemmende til CHECK-IN.dk hvordan de startede med at skrive til selskabet via en kontaktformular på Air Arabias hjemmeside. Da de ingen ting hørte, ringede de til det telefonnummer, som var opgivet på billetten. Her duttede telefonen enten optaget eller var helt i uorden.
En familie, der havde købt billetter til Marokko for knap 6.500 kroner, forsøgte derefter at ringe til Air Arabias internationale kundeservicenummer. Men når de trykkede 3 for engelsk, duttede telefonen blot optaget.
Kan ikke leveres
Da CHECK-IN.dk mellem jul og nytår kontakter Air Arabias kommunikationsafdeling får vi vores mail retur med en automatisk besked om, at den ikke kan leveres til modtageren. Først da vi skriver på selskabets Facebook-side bliver vi kontaktet af Air Arabias kommunikationschef.
Han lover, at han personligt skal sørge for, at de berørte kunder får deres penge retur.
Flere af de kunder som CHECK-IN.dk har været i kontakt med, har dog allerede opgivet at komme igennem til selskabet og få pengene retur. Da billetterne er købt med internationale kreditkort kan de i stedet få pengene retur den vej.

Læs også:

Billund mister flyselskab efter tre afgange