Air France til Haneda fra 2014

Fra sommeren 2014 forventer Air France at kunne flyve direkte fra Paris-CDG til Tokyo´s eftertragtede Haneda-lufthavn.

I denne uge besøgte Air France-topchefen Alexandre de Juniac den japanske hovedstad Tokyo for at medvirke til fejringen af 60-året for Air France´s tilstedeværelse i Japan.

Han kom ikke tomhændet hjem, idet der blev indgået en foreløbig aftale om, at Air France fra sommeren 2014 øger trafikken mellem Paris og Tokyo ved at indsætte en ekstra daglig afgang. Denne afgang skal dog ikke gå til Narita International Airport, som alle europæiske luftfartsselskaber udelukkende flyver til i dag med undtagelse af British Airways.

Air France forventer at få allokeret slots til at kunne flyve til Haneda Airport, således at det franske selskab bliver det næste europæiske selskab, der kan kan flyve ind til den nye Tokyo-lufthavn, der samtidig er knudepunkt for indenrigstrafikken i Japan.

“Det glæder mig at være med til at fejre 60 år med uafbrudt Air France flybetjening til Japan. Nu ønsker vi at styrke vores services på dette strategiske marked ved at tilbyde excellente flyforbindelser til Tokyo og Osaka såvel som det japanske indenrigsnetværk sammen med vores partner Japan Airlines,“ sagde Alexandre de Juniac i forbindelse med sit besøg i Japan.

Dedikeret service til japanske rejsende
Siden 2010 har Air France på codeshare-basis solgt kapacitet på Japan Airlines flyvninger mellem Paris CDG og Tokyo-Haneda.

I det nuværende vintertrafikprogram tilbyder Air France-KLM samlet op imod 51 ugentlige flyvninger fra Paris og Amsterdam, hvoraf flere er i codeshare-samarbejde med Japan Airlines.

Fra den 3. april næste år kommer Fukuoka på rutekortet med tre ugentligte afgange fra Amsterdam opereret af et Boeing 777-200 fly fra KLM.

Air France gør meget ud af at sikre, at selskabets japanske kunder bliver taget godt imod. Der er ansat flere end 200 kabinemedarbejdere med japansk baggrund, der kun flyver på Japan-ruterne. På alle serviceklasser kan de rejsende vælge mellem internationale menuer eller japanske måltider. Herudover der om bord i flyene et stort udvalg af japanske aviser, ligesom filmene der vises under flyvningen enten er japanske med engelske undertekster, eller internationale med japanske undertekster.

Læs også:

SAS vil flyve til Haneda Airport

x

Læs Også

Norwegian skifter fra Orly til CDG

Norwegian flytter en af sine skandinaviske Paris-ruter fra Orly til Charles de Gaulle-lufthavnen, hvorfra selskabet næste år også næsten tredobler antallet af USA-flyvninger.

Air France vender tilbage til Taipei

Efter 22 år vender Air France næste forår tilbage til Taiwan og vil fremover flyve til seks destinationer i Storkina.

Air France-KLM med bagageløse USA-priser

Air France og KLM tilbyder nu på sine nordamerikanske ruter en ny billettype, hvor indchecket bagage ikke er inkluderet i prisen.

Første JOON-rute til Skandinavien

Fra næste forår vil Air France-datterselskabet JOON flyve 18 gange om ugen mellem Paris-CDG og Oslo for at stå bedre i konkurrencen med SAS og Norwegian.

A380-fly på ottende uge strandet i Goose Bay

Et Airbus A380-fly fra Air France har siden den 30. september stået ubeskæftiget i den canadiske militærlufthavn i Goose Bay.

Flying Blue-bonusprogrammet relanceres

Air France-KLM håber med en række nye tiltag at gøre sit Flying Blue-loyalitetsprogram mere personligt for den enkelte af de omkring 20 mio. medlemmer.