Erhvervsrejsebureauet BCD Travel efterkommer kundernes ønsker og lancerer nye og innovative rejseplaner.
I løbet af sommeren kan BCD Travel tilbyde sine kunder nye rejseplaner, der er mere læsevenlige end de nuværende.
I modsætning til andre rejsebureauer i markedet indeholder BCD´s fartplaner check-in tider. Det værdsætter mange rejsende ifølge bureauets nordiske direktør Thomas Lundberg. Derfor har bureauet forsøgt at finde en løsning i markedet, som kunne imødekomme behovet om check-in tider i en mere brugervenlig rejseplan. Det er ikke lykkedes, hvorfor BCD Travel selv har udviklet en ny og innovativ rejseplans-løsning.
Denne skal nu testes i de kommende uger, hvorefter den vil blive tilbudt kunderne i løbet af juli måned. Den nye rejseplan kommer i PDF-format og vil bl.a. indeholde links til luftfartsselkaberes online check-in og vil samtidig estimere den rejsendes totalomkostninger for hver segment i rejseplanen.
BCD Travel er et af Danmarks større erhvervsrejsebureauer, men er som mange andre aktører i rejse- og luftfartsindustrien ramt af den nuværende globale finanskrise. Det betyder ifølge Take Off, at bureauet i år forventer en omsætning, der er 25 % lavere end sidste år samt 15 % færre bookinger og billetudstedelser.
Den 1. september mister bureauet sin største kunde A.P. Møller – Mærsk, der har valgt konkurrenten American Express Business Travel på en global aftale.