CWT markant frem i første halvår

Den globale erhvervsrejsebureaukæde Carlson Wagonlit Travel (CWT) gik frem med 10 % i første halvår af 2011. Især området Asia Pacific voksede markant og CWT melder om et stigende antal forretningsrejsende på baggrund af nyudviklede produkter, der har styrket salget.

Flere transaktioner og flere rejsende i kombination med nyudviklede produkter er en vindende kombination hos den globale erhvervsrejsebureaukæde Carlson Wagonlit Travel (CWT).

Salget i første halvår af 2011 steg således med 10 % til $13,4 milliarder eller godt 69 milliarder danske kroner.

Samtidig steg antallet af transaktioner med 5 % til næsten 31 millioner i første halvår.

Udviklingen var markant i området Asia Pacific, hvor salget steg med 18 % i første halvår. Herefter fulgte stærk vækst i Latinamerika med 12 %, mens salget i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) steg med9 %.

CWT ser et stigende antal forretningsrejser efter denøkonomiske krise i 2008 og 2009, hvorantallet af forretningsrejser faldt drastisk. Alene forCWT faldt salget af rejsende i 2009 med næsten 23 %.

”Væksten i salget har accellereret i takt med den økonomiske vækst. Vores fortsatte stærke kundefokus har gjort det muligt at fastholde kunder og opnå stor kundetilfredshed, samtidig med at vi har vundet nye ordrer og skabt innovative nyeløsninger,“ siger Douglas Anderson, der er præsident og CEO hos CWT.

CWT har fortsat satsningen med udvikling af ny teknologi til de rejsende, herunder applikationer til mobiltelefoner og andre teknologiske værktøjer, der kan gøre rejsen lettere for medarbejdere iden enkelte virksomhed.

Og ifølge selskabet har netop de nyudviklede produkter styrket salget. Siden starten af 2011 har CWT lanceret en række produktnyheder, herunderCWT To Go TM, der giver kunderne mobil adgang til rejseinformation samt CWT Market, der er en applikation til iPhone, Android og BlackBerry.

I første halvår opkøbteCWT det finske Kaleva Travel, der har afdelinger i blandt andet Estland, Letland, Litauen, Finland og Rumænien.