Eurowings Airbus A330 (Foto: Lufthansa Bildarchiv, FRA CI/P)

Eurowings vil kopiere digital Ryanair-succes

Lufthansa-datterselskabet Eurowings vil etablere et digitalt selskab med 150 ansatte, der skal styrke salget af afledte produkter på flyselskabets hjemmeside.

Det er uomtvisteligt, at Ryanair har skabt en meget succesrig digital salgsplatform, der er særdeles effektiv til distribution af egne og fremmede produkter.

Forleden kunne Ryanair fejre, at der for første gang i en 12 måneders periode havde været en million besøg på selskabets hjemmeside, og det er faktisk flere besøg end Lufthansa, British Airways, KLM og Iberia i fællesskab kan mønstre på de respektive flyselskabers hjemmeside.

Nu har Lufthansa-datterselskabet Eurowings tilsyneladende skelet til denne succes og lancerer et nyt selskab kaldet Eurowings Digital, der skal udvikle det tyske lavprisflyselskabs digitale salgsplatform.

Eurowings ønsker at eurowings.com skal blive en hurtigtvoksende rejseplatform og dermed en digital rejseledsager, der skal bygge videre på kontakten med 40 millioner kunder om året.

“Vort salg på eurowings.com er allerede over en milliard euro og i løbet af dette år ventes det at stige til 1,5 milliarder euro per år. Dermed vil Eurowings Digital medvirke til at støtte den hastige vækst i vores e-handels forretning,” siger Oliver Wagner, der er kommerciel direktør hos Eurowings.

Har brug for 150 ansatte
Det handler om, at Eurowings vil styrke salget af hotelreservationer, lejebiler, koncert- og teaterbilletter og mange andre services, som den rejsende kan have brug for i tilknytning til en rejse med Eurowings.

Således vil det tyske flyselskab sikre en optimal kommerciel udnyttelse af samtlige kontaktpunkter med kunden både før, under og efter rejsen.

I første omgang skal der investeres millioner i Eurowings Digital, således at det bliver muligt at høste frugterne af de mange kundekontakter.

“I fremtiden vil vi bevæge os væk fra den klassiske flyselskabsmodel og i højere grad mod en digital platform. Eurowings Digital skal trække denne udvikling,” understreger Oliver Wagner.

Hovedkontoret for Eurowings Digital vil blive placeret i Køln, og det er planen at ansætte omkring 150 medarbejdere i selskabet i de kommende år. Eurowings Digital vil formelt blive lanceret i slutningen af 2018.

 

Relaterede artikler:

Lufthansa-selskab vil fokusere på at tjene penge

Eurowings vil samarbejde med andre flyselskaber

Eurowings fortsætter storoffensiv