- CHECK-IN.DK - https://check-in.dk -

Fly letter med over 7.000 genstande

Hver gang en Boeing 747 fra British Airways rejser sig mod himlen, har den tusindvis af genstande med til passagererne, hvoraf halvdelen rejser alene.

850 fly hver eneste dag.

Det er, hvad de mange tusinde medarbejdere hos British Airways skal håndtere, før det bliver fyraften.

Ikke nok med, at flyene rent operationelt skal sikkert ind til og ud af lufthavnene, der er også et enormt stykke arbejde, hver gang de skal klargøres på jorden imellem to flyvninger.

British Airways har lavet en undersøgelse af, hvor meget der skal lastes på flyet inden afgang. Det britiske flyselskab tager udgangspunkt i en Boeing 747 fra London Heathrow til New York-JFK. Dette fly er på hver afgang fyldt med over 7.000 genstande, og meget af det skal udskiftes før hver flyvning.

Ud af de mere end 7.000 ting er der – gennemsnitligt set – eksempelvis 101 fulde og 388 kvarte flasker vin, 293 nakkestøtter, 78 toiletruller, fem førstehjælpskasser, 798 glas og 282 tæpper.

Undersøgelsen fra British Airways viser også, om folk rejser alene eller sammen med andre. I et gennemsnitligt år rejser næsten hver anden passager – 47 procent – helt alene i flyet, mens 27 procent rejser i par. 70 procent af passagererne flyver i privat regi og 28 procent er på forretningsrejse.

Nysgerrige passagerer
I flyenes lastrum er der meget andet end bare passagerernes kufferter. IAG Cargo, der er søsterselskab til British Airways, bidrager til undersøgelsen ved opklare, hvad der egentlig lastes om bord i de store rum under flysæderne.

I 2018 har 26 procent af lasten indtil videre bestået af modeprodukter, de nyeste smartphones eller tablets. Fem procent har været speciallast som eksempelvis levende dyr eller kunstværker af høj værdi, og fire procent af lasten har bestået af eksempelvis hindbær fra Kenya eller amerikansk salat. Lasten har desuden indeholdt tre procent temperaturregulerede lægeprodukter og livreddende vacciner.

Af lidt anderledes genstande har British Airways også transporteret cognac fra Bordeaux til Kuala Lumpur og salat fra Los Angeles til Storbritannien som reaktion på briternes store problemer med tørke og dermed underskud af de dyrkede produkter.

“Mange af vores kunder er nysgerrige på flyveturen og vil vide, hvem eller hvad der ellers er på deres fly. Med mere end 800 flyvninger hver dag over hele verden kræver det meget planlægning – fra lastning af gods til vin, toiletruller og førstehjælpssæt,” siger Carolina Martinoli, direktør for brand og kundeoplevelser hos British Airways.

Kæmpe-investering
British Airways investerer 4,5 milliarder pund (37,2 milliarder kroner, red.) over de næste fem år for at øge kundernes oplevelse. Eksempler på opgraderinger er tilføjelsen af helt nye champagner og engelske mousserende vine til passagererne på First Class og Club World. Herudover indebærer den enorme investering også helt nyt WiFi, strømstik i hvert sæde, nyt interiør i 128 langdistancefly samt levering af helt nye fly.

Undersøgelsen om, hvad British Airways bringer med på hvert fly, har flyselskabet visualiseret via en illustration. Se den herunder:

En illustration over, hvad British Airways bringer med på flyselskabets flyvninger, og om hvordan passagererne rejser. Foto: British Airways

 

Relaterede artikler:

Sidste British Airways B747-flyvning i 2024

British Airways vil have flere A380´ere

British Airways pensionerer Boeing 767

Ny British Airways-rute til USA

VISA finansierer gratis WiFi hos British Airways