Fremtid: Rejsemedier og SmagogBehag i fælles drift

Om man foretrækker Stand By eller Take Off er et spørgsmål om smag og behag. Men SmagogBehag er også navnet på det gastronomiske magasin, der fremover bliver en slags søsterselskab til de to rejsemedier. Ejeren Christian Guldager, der er ny direktør og medinvestor i Scandinavian Travel Media, ønsker på sigt at integrere rejsemedierne med SmagogBehag. .

Christian Guldager er navnet på den nye administrerende direktør for Scandinavian Travel Media ApS, der udgiver print- og webmediet Stand By og webmedietTake Off.

Men udover at være ny administrerende direktør for rejsemedierne er Christian Guldager også medinvestor. Hidtil har Lars Thuesen været eneaktionær siden aprilmåned sidste årefter overtagelsen af konkursboet fra Stand By Publishing,

Christian Guldager driver i forvejen virksomheden Kursuslex samt Forlaget SmagogBehag ApS. Sidstnævnte udgiver fra adressen i Birkerød et gastronomisk magasin.

Den nye medejer af Scandinavian Travel Media driver i forvejen forlagsvirksomhed, hvorfor det er naturligt at overveje etablering af fælles driftsaktiviteter.

“Vi får ikke nødvendigvis kontorfællesskab i Birkerød, men på sigt håber jeg, at vi kan flytte samme og opnå den synergi og i høj grad den inspiration, der ligger i et tæt samarbejde,“ siger Christian Guldager til CHECK-IN.dk. Han siger samtidig, at det sagtens kan tænkes, at SmagogBehag og Scandinavian Travel Media på sigt får fælles redaktion og salgsafdeling.

I pressemeddelelsen i forbindelse med transaktionen fremgår det, at idéen for fremtidens StandBy og Take Offer at skabe en stærkere platformmellem købere og sælgere af kursus-, møde- og rejse-aktiviteter samt desuden skabe en ny og længe savnet dialog mellem både danske virksomheders rejsebestillere og forretningsrejsebureauerne omkring det store og uigennemsigtige udbud af erhvervsrejse produkter.

Det uddyber Christian Guldager således: “Vi skal stadigvæk være rejsebranchens talerør og kunne servicere rejsebranchens ansatte med godt stof inklusiv leisure-området. Men vi vil også kigge lidt mere på forretningsrejseområdet, idet Kursuslex haren database med navnepå 10.000 mødeplanlæggere, hvor omkring 70procent også beskæftiger sig med rejseplanlægning. Dem vil vi også gerne have som læsere.“

Christian Guldager ved, at det er et konkurrencepræget marked han bevæger sig ind i. “Flere andre medier gør det udmærket både i Danmark, men også i Norge og Sverige. Men jeg vil ikke sætte navne på, hvem vi anser som værende vore største konkurrenter.“

Scandinavian Travel Medias hidtidige administerende direktør Axel Chr. Rasmussen, der primært har været en overgangsfigur, vil fortsætte som bestyrelsesformand i selskabet. Her vil han i tæt samarbejde med Christian Guldager og selskabets hovedejer Lars Thuesen skulle sikre den fremtidige udvikling for rejsemedierne..