Global Reach Aviation: Vi er landet

ADVERTORIAL: Der er fløjet over store dele af kloden fra Svalbard i nord til Botswana i syd hos Global Reach Aviation med base i Billund i året, der snart er gået.

(Advertorial fra GRA)

Vi vidste, at vi havde noget af et år foran os, lyder det fra flyselskabet.
2017 blev det år, hvor vi vendte tilbage til vores udgangspunkt. Vi havde taget afsked med tidligere samarbejdspartnere og skulle rejse videre alene. Det var et bevidst valg, men også et valg, der kostede på bundlinjen, og det skulle hentes.

Vi satte alle sejl tidligt og var allerede godt i gang ved årsskiftet. Medarbejdere, ledelse og bestyrelse vidste alle, at det var i år, at vi for alvor skulle have arbejdstøjet på.

Nu, hvor året er ved at være gået, kan vi se tilbage på et år, hvor vi er nået i mål med det, vi satte os for.

I vores niche er der sæsoner, hvilket gør, at vi har rigtig travlt især i sommerhalvåret. Flyene står stort set ikke stille på den tid af året, kun når de lovmæssige vedligeholdelsestjeks skal overholdes. Vores crew rejser ud og bytter plads on location. Vi har fløjet med musikgrupper, sportshold, privatselskaber, ferieglade gæster for andre selskaber og mange flere. Hvis I ikke allerede følger os på sociale medier, så hop ind på Facebook, Instagram og LinkedIn. Det er her, I kan se, hvor vi er, og hvad vi laver.

En del af planen i år var at få gearet organisationen til at kunne imødekomme det høje aktivitetsniveau. Vi har haft stort fokus på at få etableret en god og veldrevet service- og vedligeholdelsesafdeling. Det er vi godt på vej i mål med. Spørger man de herrer, som driver den del af firmaet, kan der altid optimeres yderligere. Den tilgang til tingene gør, at de altid er proaktive, og vi skylder dem en stor tak for deres indsats for at få dette område på skinner.

Uden god crew-planlægning kan vi ikke lykkes med den service, vi gerne vil yde. Vi har to CRJ200 fly og de bemandes med to piloter og en eller to i kabinen. Det er et puslespil med hviletider og frihed, der skal gå op. År 2018 blev også året, hvor vi fik én dedikeret ressource til at få dette puslespil til at falde på plads. Det kræver et særligt overblik og en god dialog med kollegaer.

Vi har udvidet pilotstaben med styrmænd, som i sommer satte sig i vores CRJ200 for første gang. Diversitet i medarbejderstaben er altafgørende og spænder fra erfarne, der kommer fra branchen til helt nye unge, eller kollegaer med et pust fra andre brancher. Når vi ikke er flere, end vi er, betyder det uendelig meget, at der er gensidig respekt ift. kompetencer og personlighed.

 ”Vi er meget nysgerrige efter at høre andres idéer, få input og også lære om andre måder at gøre tingene på. Vi vægter udvikling og optimering utrolig højt. Uanset hvor dygtige vi er, kan vi altid gøre tingene lidt bedre,” udtaler Jacob Rasmussen, CEO og kaptajn, og fortsætter:

”Men det er også vigtigt, at der er match med vores kultur og værdier. Vores operation med mange forskellige destinationer og travlhed i bølger passer ikke ind i alles måde at leve på. Og det er okay.”

Denne del af året er dedikeret forbedringstiltag. Vi har samlet op og er i gang med spændende opgaver.

I foråret 2019 vil der bla. være et inflight underholdningssystem, Flymingo. Systemet byder på film, serier, spil og ikke mindste aviser og magasiner. Det var ønsket om dugfriske nyheder, som satte projektet i gang. Vi vil gerne kunne forkæle vores passagerer med muligheden for at læse en række internationale aviser og give dem mulighed for at bruge rejsetiden til at blive opdateret på verdenssituationen. Flymingo er fra det franske firma Interactive Mobility.

Image og historiefortælling kommer også til at fylde endnu mere i det nye år. Vi er så småt gået i gang med et nyt brandingprojekt, hvor vi samler trådene og kommer til at stå endnu skarpere. Vi har opbygget en tro følgerskare på sociale medier og flere kommer hver dag til. Uden vores medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere var vi ikke her, hvor vi er i dag.

Vi takker for 2018 og ser frem til 2019 med endnu mere fart på.

Om os              

Global Reach Aviation har hovedsæde i Billund. Vi opererer to fly af typen, CRJ200, Canadian Regional Jet med plads til 48 og 50 passagerer. Rækkevidden spænder bredt, og vi flyver fra det nordligste Norge til Afrika samt på den anden led.

Vi er specialiserede i højsikkerhedsflyvninger, sportshold, musikgrupper og anden ad hoc charter såsom virksomheder og private selskaber.

Global Reach Aviation blev grundlagt i Danmark med den kerneværdi at bringe flyoplevelsen tilbage til, hvad den var samtidig med at have en dejlig arbejdsplads med masser af arbejdsglæde.

Lær mere om os på:

www.globalreachaviation.com

https://www.facebook.com/globalreachaviation/

https://www.linkedin.com/company/5345037/admin/updates/

https://www.instagram.com/global_reach_aviation/?hl=en

Udarbejdet af  Travelmedia Nordics salgsafdeling i samarbejde med den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold.