Hertz Biludlejning udvider selvbetjenings-segmentet

Biludlejningsfirmaet Hertz giver nu kunderne en større mulighed for at betjene sig selv med flere af de såkaldte Hertz Self Service Express kiosker, hvor kunderne selv kan ordne check-in og dermed få en mere effektiv rejse.

Af Michael Müller [email protected]

Hertz Biludlejning har allerede installeret det i flere europæiske lufthavne, men nu udvider Hertz Biludlejning produktet Hertz Self Service Express kiosker, der som kunde gør det muligt at hjælpe sig selv med check-in, inden at man ankommer til udlejningskontoret.

De såkaldte Self Service Express kiosker er i forvejen kendt hos luftfartsselskaberne, hvor det i flere år har været almindeligt at benytte det elektroniske check-in system. Ligesom luftfartsselskabernes selvbetjeningssystemer genkender Hertz Self Service Express kiosker kunden, hvis denne har betalt og modtaget et bookingnummer.

Hertz Self Service Express kiosker, der har det formål at effektivisere betjeningen og rejsen for kunden, er i gang med at blive opsat på en række af biludlejningsfirmaets kontorer i flere europæiske lande. Faktisk har Hertz Biludlejning netop åbnet firmaets første ubemandede udlejningskontor i Malmø, og planen er at øge antallet af lignende kontorer i bestemte områder, hvor det ikke er økonomisk muligt at have bemandede kontorer.

De nye kiosker vil blive installeret i Belgien, Frankrig, Tyskland, Holland og Schweiz. Derudover har Hertz Biludlejning i forvejen installeret Self Service Express kiosker i lufthave som fx Milan Linate, Rom-Ciampino, Pisa, Edinburgh, London Heathrow, London Stansted og Malaga.

”Kunderne kræver at få mere kontrol med, hvornår og hvor de har kontakt med rejseudbyderen ved at bruge flere forskellige selvbetjeningsløsninger. Samspillet mellem web og touch screen teknologi hjælper kunden med at springe køer over og sikre, at de kan ændre bestillingen i sidste øjeblik, så de kan komme videre med deres ferie eller forretningsrejse uden forsinkelser,” siger Theresa Heinz, General Manager, NCR Travel and Gaming.

NCR er den teknologivirksomhed, der leverer Hertz’ nye selvbetjeningskasser. Virksomheden, der opererer i mere end 100 lande, står bl.a. bag udviklingen af pengeautomater og selvbetjeningskasser.

Som kunde hos Hertz Biludlejning er det desuden muligt at benytte firmaets online check-in, #1 Club Gold, en mobil/iPhone applikation og altså nu Self Service Ezpress kiosker. Hertz Biludlejning har i alt 8.200 kontorer på verdensplan fordelt på 146 lande.

Foto: Hertz Self Service Express kiosker vil fremover blive en del af mange Hertz-udlejningskontorer i Europa.