Hvad drømme er lavet af

ADVERTORIAL: It started with a kiss …. Et årti senere står Camilla Engelbredt og Jacob Rasmussen med drømmen i hænderne hver eneste dag. Deres private partnerskab er blevet til deres eget private flyselskab: Global Reach Aviation.

Fra venstre Camilla Engelbredt, ejer og kaptajn, Jacob Rasmussen, ejer og kaptajn og Banu Pietruska-Güvensoy, salgschef fra dette års ITB Berlin.

Rejsen mod, hvor de er nu, har været lang og lærerig.  Spørger man dem i dag, om de ville have taget turen, hvis de havde vidst, hvor mange omveje, de skulle gå for at nå hertil? Så er svaret stadig et rungende JA.

Global Reach Aviation startede på et stykke papir hjemme ved køkkenbordet i Frederiksværk, hvor de to tidligere kaptajner, Camilla Engelbredt og Jacob Rasmussen fra Cimber havde en vision. De ville bringe flyveoplevelsen tilbage til, hvad den var, dengang de selv indledte deres karrierer som piloter. Der var noget helt særligt ved at stige ombord såvel for crew som for passagerer. Det, at blive budt velkommen af smilede stewardesser: ”Hvilken avis læser du? Kunne du tænke dig noget at drikke?” gav en følelse af den lille luksus.

Kaptajnerne Jesper Holm og Jacob Rasmussen til venstre. Stewardesserne Lone Achton og Anne-Dorthe Kjær til højre.

Med hovedsæde i Billund har Global Reach Aviation i dag to fly af typen CRJ200, Canadian Regional Jet med plads til 48 og 50 passagerer. CRJ kender mange nok fra Cimber-tiden, hvor de var en del af flåden. 50-sæders fly egner sig godt til mange formål, og det har også vist sig, at selskabet har været populært især for private selskaber, sportshold og musikgrupper.

Medarbejderantallet har været støt stigende inden for det sidste år, hvor flere organisatoriske ændringer har fundet sted. ”Vi er i dag ca. 24 inkl. vores freelancemedarbejdere,” siger Camilla Engelbredt, som virksomhedens COO har hun personaleansvaret.

D-AGRA med front til i Billund Lufthavn.

Jacob Rasmussen fortsætter: ”Vores kunder er som nævnt alt fra sportshold, musikgrupper, virksomheder, private selskaber, der skal fejre en særlig lejlighed, til politi og militær. Fælles for alle er, at de ønsker en smidig og hurtig tur, hvor kvalitet og service er i top.” ”De kan få det præcis, som de vil have det.” Kunderne er primært i alle europæiske lande, hvor bla. Tyskland og England har en stor kundebase. Vi flyver så langt som til Ghana i Afrika, Toronto i Canada, Bagdad i Irak, men mest af alt arbejder vi i Europa.

D-ANSK og D-AGRA i luften over Billund Lufthavn.

Global Reach Aviation har fx én dedikeret medarbejder, der står for al catering. Har man særlige ønsker til mad og drikke bliver der sørget for det. Udover vores Global Reach Aviation sortiment af specialiteter, der gør turen til en særlig oplevelse, kan stort set alt, hvad hjertet begærer, skaffes.

Dedikerede medarbejdere er kernen til at få succes. ”Vi er ikke større, end at alle udfylder en speciel rolle og har et særligt ansvar. Der er intet led i kæden, der ikke er vigtigt, fra salg til planlægning og mekanikere. Vi stod ikke her i dag, hvis ikke vores medarbejdere og kollegaer hver eneste dag gik på arbejde med følelsen af, at det var en mission, der skulle lykkes.” Siger ledelsen og fortsætter:

Flyene kan rumme op til 50 passagerer. Ideelt til større grupper, der skal nemt og smidigt fra en destination til en anden. Man kommer ofte via VIP afgangslounge og direkte til flyet. Bagagen følger samtidig én hele vejen. Der er god plads i cargo til golfsæt, cykler, hockeyudstyr eller ekstra bagage til de 15 par sandaler, man ikke kan undvære på ferien.

Den blå løber lægges ud før ankomst, og crew tager altid imod gæsterne for foden af trappen.

”En del af vores rejse har netop været at bygge vores egen organisation op i 2017. Efter et par forliste partnerskaber valgte vi at fokusere omkring kernen i forretning. I dag har vi eget salg, økonomi, kommunikation og hr, crew, operations, planlægning og service and maintenance.

Salg, kommunikation og markedsføring er altafgørende i vores branche som i alle andre brancher fristes, man til at sige. Sidste år var vi nået til at punkt, hvor vi skulle ud over stepperne med Global Reach Aviation som eget brand.”

Hvordan vi adskiller os? Sidste år ansatte vi bla. også en kommunikationsansvarlig, som står for al vores digitale markedsføring på Facebook, LinkedIn, Instagram og nu også Twitter samt kommunikation med medier og presse. Kunder og samarbejdspartnere kan følge, hvor vi er, og hvad vi laver dagligt. Vi har en åben forretning og den vil vi gerne dele med jer.

Fra venstre medarbejderer: Per Ericsson, kaptain, Jakob Nørlem, styrmand og Ulrich Møller, cabin crew.

Vores kommunikationschef, Ulrika Louisa Bjerregaard kan kontaktes på Press@gra.flights

Vores salgschef, Banu Pietruska-Güvensoy, sidder klar på Sales@gra.flight til at svare på de forespørgsler og spørgsmål, I måtte have.

Lad os tage jer med på en lille tur! Klik på billedet nedenfor og se videoen.

God tur!

Alle billeder er taget af fotograf Christoffer Petersen, CP Studio

D-ANSK over Billund på vej mod en ny destination

Udarbejdet af  Travelmedia Nordics salgsafdeling i samarbejde med den annoncør, der er angivet i toppen af artiklen. Sponsoreret indhold er betalt af den angivne annoncør og er derfor ikke redaktionelt indhold.