Intensiverer jagten på fiktive bookinger

Efter at have fået adgang til nye ‘revenue-systemer’ kan SAS i højere grad end tidligere finde fiktive bookinger samt dobbeltbookinger. Derfor har SAS intensiveret jagten på den type bookinger, således at ruteøkonomien kan forbedres.

Nu er det definitivt slut med fiktive bookinger eller dobbeltbookinger hos SAS. Det skandinaviske luftfartsselskab har taget en opgraderet udgave af Amadeus Revenue Integrity i brug, således at det er lettere at monitorere bookinger, der kan være fiktive.

Derfor har SAS med virkning fra den 14. november indført en regel om, at alle bookinger der ikke indeholder korrekte navneinformationer automatisk vil blive slettet.

De korrekte navneinformationer er blandt andet maksimalt 29 karakterer og korrekte for- og efternavne. Men også andre krav skal være opfyldt, førend SAS kan accetere bookingen som værende gyldig.

Nogle passagerer vælger også at lave to bookinger i samme navn, hvis man ikke har besluttet sig for, hvilken afgang der skal vælges. Denne type dobbelt-bookinger vil SAS også til livs.

SAS annullerer derfor alle bookinger, hvor samme navn optræder til samme destination, og hvor der endnu ikke er indsat billetnummer i bookingen. Hvis salgskontoret eller rejsebureauet kan dokumentere, at der er begået en fejl, vil det være muligt at kontakte SAS indenfor 24 timer for at få genindsat reservationen.

“Det er ikke udtryk for et eskalerende problem. Men vi ønsker naturligvis at have så nøjagtige oplysninger om de aktuelle bookinger som muligt. Og hvis der er fiktive bookinger eller dobbeltbookinger, vil vi have dem bort. Det sikrer en bedre økonomi samt giver os muligheder for at sælge de ledige sæder til andre kunder, som vi dermed kan gøre glade,“ siger Per Møller Jensen, der er Vice President, Brand, Marketing & EuroBonus.