Jet Time klar til at tage imod fly nr. 13

I april måned ankommer endnu et Boeing 737-700 fly til charterflyselskabet Jet Time. Selskabets 13. fly har en fortid hos Cimber Sterling.

Siden etableringen af Jet Timei marts måned 2006 har barometret konstant stået på vækst. Og året 2013 bliver ingen undtagelse.

Rejsearrangørernes forudbestillinger til højsæsonen betyder, at det danske charterflyselskab bliver nødt til at udvide med ekstra kapacitet. Derfor har Jet Time besluttet at anskaffe selskabets 13. fly af typen Boeing 737 til forventet levering i april måned.

I markedet tales der om, at det er et af Cimber Sterlings tidligere fly, hvilket Jet Times administrerende direktør Klaus Ren da også gerne vil bekræfte.

“Vi er i markedet for at leje et fly mere. Vi forhandler i øjeblikket med et flyleasingselskab om pris og leveringstidspunkt. Vi har allerede kigget på flere løsninger, og forventer i løbet af et par måneder at have et fly mere i flåden,“ siger Klaus Ren til CHECK-IN.dk.

Formentlig OY-MRU
Klaus Ren ønsker dog ikke at afsløre, præcist hvilket fly, der er tale om, så længe kontrakten ikke er endeligt underskrevet. Men ved lidt research er det muligt at kredse det ind, idet Cimber Sterling blot beskæftigede seks Boeing 737-700 fly.

To af disse med registreringen OY-MRE og OY-MRG fik Jet Time allerede sidste sommer indlemmet i flåden. Herudover er to fly i øjeblikket på lease hos ukrainske AeroSvit, der i disse dag kæmper for en delvis rekonstruktion efter en konkursbegæring omkring årsskiftet. Derbliver dog ikke tale om de ukrainsk beskæftigede fly, da Klaus Ren afviser at have indgået aftale med leasinggiveren Aircastle.

Tilbage er derfor blot to muligheder. HenholdsvisOY-MRS,men netop dette fly er på vej til SAS i Sverige på en leasingkontrakt, hvilket efterlader det tidligere OY-MRU som Jet Times kommendefly. Flyet har en alder på 14 år, idet det blev leveret i februar 1999 til Israir Airlines. Sidenhen har flyet været beskæftiget hos Pegasus Aviation, Sun Express, Hamburg International, Sterling European og til sidst Cimber Sterling. Flyet har siden den 29. maj været opmagasineret i Shannon i Irland med henblik på at finde en ny lejer til flyet. Det kunne således tyde på, at det bliver Jet Time, således flyet atter vil komme tilbage på dansk registrering, som det var tilfældet fra 2008 til 2012.

Vil ikke afvise fly nr. 14
Jet Time har ikke yderligere planer om at udvide flyflåden i højsæsonen, men vil dog ikke afvise, at et 14. fly kan beskæftiges inden udgangen af året. Jet Time råder nemlig over to Boeing 737-300QC, hvilket er passagerfly, der hurtigt kan omkonfigureres til fragtfly.

“Hvis vi har held med et af de mange tilbud vi har i markedet til fragtflyvning, så kan vi muligvis komme op på 14 fly indenfor en overskuelig tid,“ understreger Jet Time-direktør Klaus Ren.

Med leveringen af sit 13. fly i april måned vil Jet Time samlet beskæftige seks Boeing 737-700 fly, fem Boeing 737-300 samt de to Boeing 737-300QC. Gennemsnitsalderen på samtlige Jet Time-fly eri dag 19 år.