Chris Lundshøj, Sales and Marketing Executive Scandinavia & Baltics for Ryanair.

Karatekonge skal sælge Ryanair i Norden

Den 27-årige danske kampsportsekspert Chris Lundshøj er ansat som ny salg- og marketingansvarlig for Ryanair i Norden.

Ryanair er kendt for at være et selskab, hvor tingene bliver sagt direkte, og mange af selskabets ledere og mellemledere er altid klar til at kæmpe til sidste blodsdråbe for at nå de satte mål.

Derfor passer den 27. årige danske kampsportsekspert Chris Lundshøj fra Skovlunde nok meget godt til sin nye arbejdsgiver, da han har trænet karate siden 2004 og er gradueret 1. dan i Jiu-Jitsu.

På det nye visitkort står der Sales and Marketing Executive Scandinavia & Baltics, hvilket betyder, at han skal være den udfarende kræft og repræsentere Ryanair i denne region.

Chris Lundshøj er tiltrådt i sin nye stilling den 17. juli, og han afløser Nikolaj Krogsgaard Thomsen, der ved udgangen af februar forlod Ryanair efter blot fem måneders ansættelse.

Kombinere interesse og uddannelse
Det er ikke meget, at Ryanairs nye markedsansvarlige i Norden kender til luftfart.

Uddannelsesmæssigt han Chris Lundshøj en bachelor fra Rikkyu University i Tokyo, mens en master  i international marketing og ledelse sidste år blev hentet hjem fra Copenhagen Business School. Praktisk erfaring er sikret fra diverse studenterjobs, fem måneder som researcher for rekrutteringsvirksomheden Hudson samt senest seks måneder som kundeservicemedarbejder for tyske Arvato Financial Solutions i Dublin med salg af online-markedsføring for Google.

“Jeg har altid haft interesse for markedsføring generelt, og luftfartsbranchen synes jeg er interessant. Så jeg øjnede en chance hos Ryanair,” siger Chris Lundshøj til CHECK-IN.dk, og fortæller samtidig, at han betragter stillingen hos det irske lavprisflyselskab som et udviklingsjob, hvor han kan kombinere interesser og uddannelse.

Store krav
Det er således en relativt grøn kandidat, som Ryanair har valgt at kaste ind i det konkurrenceintensive og udfordrende luftfartsmarked. Opgaverne er mangeartede, og der stilles store krav.

Først og fremmest handler det om at skabe øget passagervækst gennem en salgsindsats for de skandinaviske og baltiske ruter. Det sker samtidig med styringen af nationale og regionale markedsføringskampagner og identifikation af mulige partnerskaber.

Det forventes også, at der skal udarbejdes salg- og markedsføringsplaner for de enkelte lande i regionen samt indsamles markedsinformation til Ryanairs ledelse. Herunder er det også vigtigt, at Ryanair-repræsentanten løbende mødes med relevante myndigheder, lufthavne og turistorganisationer for at sikre en aktiv værdiskabelse i forhold salg- og markedsføringsplaner.

Endelig skal Chris Lundshøj også virke som talsmand for Ryanair i alle spørgsmål i forhold til markederne i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen og assistere ved pressemøder i regionen, når topledelsen fra Dublin kommer på besøg.

Meget at holde styr på
Chris Lundshøj kendte godt Ryanair i forvejen, da han selv har benyttet flyselskabet flere gange på tidligere rejser.

“Jeg har faktisk rejst med Ryanair ved flere lejligheder. Det var først og fremmest fordi, at det var billigt, og så syntes jeg også, at det var nemt og brugervenligt at benytte Ryanairs app til at holde styr på bookingerne,” fortæller den nye repræsentant for Ryanair i Norden.

CHECK-IN.dk talte med Chris Lundshøj efter de første fem arbejdsdage, og han måtte medgive, at det havde været en hektisk første uge på hovedkontoret i Dublin.

“Der er meget at holde styr på og sætte sig ind i og rigtig mange informationer at tage imod. Men det bliver spændende, når jeg om nogle uger skal ud at besøge vores mange samarbejdspartnere,” konstaterer Chris Lundshøj.

 

Relaterede artikler:

Ryanair mister skandinavisk salgschef

Dansker i spidsen for Ryanair i Norden

Ryanair har sagt farvel til Norden-chef

Ryanair styrker organisationen i Skandinavien

Ny salg- og marketingchef for Ryanair i Skandinavien

x

Læs Også

Myndigheder forsinker irske SAS-flyvninger

Det er endnu ikke lykkedes for SAS at få det første fly i luften fra Scandinavian Airlines Ireland. Der mangler godkendelse fra de irske myndigheder.

Sønderborg Lufthavn vil lokke med økonomisk støtte

Sønderborg Lufthavn vil forsøge at tiltrække nye flyselskaber til lufthavnen, og det er planen at kunne lokke med underskudsgaranti, marketingbidrag og andre støtteordninger.

Kinesere planlægger nordisk invasion

Seks kinesiske flyselskaber ønsker at åbne i alt syv nye ruter til de nordiske hovedstæder i løbet af 2018.

Sønderborg Lufthavn skal bruge 410 mio. kroner

Politikerne i Sønderborg Kommune skal i 2018 tage stilling til en investerings- og tilskudsplan for den lokale lufthavn til et samlet beløb på 410 millioner kroner frem til 2035.

Ryanair: Ny takstrabat favoriserer SAS

Der er ikke udelt begejstring for det nye takstudspil fra Københavns Lufthavn. Ryanair mener, at takstrabatterne favoriserer SAS, mens Norwegian er afventende.

Flyselskaber begejstrede over takstnedsættelse

Danish Air Transport og SAS tager begge positivt imod Københavns Lufthavns udspil om at sænke taksterne fra den 1. april 2018, og der er prisnedsættelser på vej.