(Foto: )

Køb dig til business class-oplevelse hos SAS

For mellem 1.000 og 1.500 kroner kan du få lidt af den business class-oplevelse tilbage, som SAS ellers har afskaffet

Er du som forretningsrejsende glad for at kunne rejse direkte ud i Danmark, Skandinavien eller Europa med SAS uden at skulle skifte fly i de store europæiske trafikknudepunkter som Frankfurt, Amsterdam, Paris eller London? Men savner du det frie midtersæde, som er standard på mange andre selskabers business class’er?

Så er der heldigvis hjælp at hente. For mellem 1.000 og 1.500 kroner er det nemlig muligt at få lov til at få et frit sæde ved siden af sit eget sæde, hvis man flyver på SAS Plus. På den måde kan man få lidt af business class-oplevelsen tilbage.

Bevare en vis intimsfære
På indenrigsflyvninger koster det 1.000 kroner og på intra-skandinaviske og europæiske flyvninger koster det 1.500 kroner at få lov til at få ekstra albuerum og slippe for at sidde skulder ved skulder med dine medpassagerer. I stedet er der bedre plads til avisen, papirer, pc’en eller bare til at bevare en vis intimsfære. Til gengæld er det ikke tilladt at medbringe dobbelt så meget bagage, som hvis man kun havde et sæde til rådighed.

Hvis man flyver flere ”ben” med SAS, for eksempel fra Aalborg via København til Frankfurt, så betaler man for hvert ben.

1.500 kroner kan lyde af mange penge. Men ser man eksempelvis på fuldt fleksible enkeltbilletter på SAS Plus på mandag til Frankfurt, München, London Heathrow, Paris Charles de Gaulle og Madrid, så lå de tirsdag eftermiddag på mellem 4580 og 7841 kroner. Og så gør 1.500 kroner oveni måske ikke den store forskel. Billigst var billetten til Paris Charles de Gaulle, mens billetter til München og Frankfurt kostede 7841 kroner.

Svært ved at klemme sig ned
Produktet er egentlig målrettet kraftigt overvægtige personer, der på den måde har mulighed for at købe ekstra plads, hvis de har svært ved at klemme sig ned på et almindeligt flysæde, som typisk er mellem 43 og 46 centimeter bredt.

Hvis man flyver på SAS GO koster et frit nabosæde det samme som en almindelig billet, dog uden passagerafgifter og eventuelt brændstoftillæg.

SAS tilbyder ikke produktet på Business Class og SAS Plus på langdistanceflyene til Asien og USA, da armlænene her ikke kan slås op.