Lufthansa går i luften med restaurant-service

Fra den 1. august har Lufthansa på udvalgte ruter indrettet et særlig restaurant-service på Business Class. Serveringsvogne og bakker er væk, og i stedet bliver maden serveret direkte fra flykøkkenet.

Lufthansa har taget endnu et skridt i retning at blive det første europæiske flyselskab, der kan kalde sig et femstjernet flyselskab hos Skytrax.

Den 1. august har det tyske flyselskab introduceret en restaurant-service på selskabets Business Class på A380-flyene. Sidenhen bliver der nye service introduceret på Boeing 747-400 og Boeing 747-8 langdistanceflyene samt på Airbus A340-flyene.

Restaurant-service betyder, at kabinemedarbejderen hos Lufthansa henvender sig til den enkelte passager og præsenterer sig personligt og ved navn. Herefter optages bestillingen, og der bliver dækket bord med dug og porcelænstallerkener.

Når maden er klar til at blive serveret kommer den direkte fra flykøkkenet, og ikke fra en bakke eller en serveringsvogn, som man er vant til fra andre flyselskaber.

4.500 medarbejdere på kursus
Lufthansa har testet den nye service i juni og juli på A380-flyvningerne til New York-JFK og Miami fra Frankfurt.

Tilbagemeldingerne fra Business Class-passagererne har været yderst positive, og restaurant-service er nu tilgængelig på A380-ruter til Houston, Johannesborg, Los Angeles, Miami, Delhi, New York-JFK, Beijing, San Francisco, Shanghai, Seoul og Singapore.

Fra den 1. oktober følger Boeing 747-flyene efter, og fra den 25. oktober vil Lufthansa også tilbyde den særlige service på Airbus A340-fly fra Frankfurt og München til Mellemsten og Asien.

Omkring 4.500 kabineansatte hos Lufthansa har siden maj måned været på kurser i det nye servicekoncept.