Messi var populær i Herning

Et af de store trækplastre for de 63.840 besøgende på feriemessen i Herning var muligheden for at blive fotograferet sammen med en vellignende fotostat af fodboldstjernen Leo Messi, som Turkish Airlines sponsorerer.

Den 16. udgave af feriemessen Ferie for Alle i Herning blev publikumsmæssigt en smule skuffende. Det var ikke muligt at leve op til rekorderne fra de tidligere år, idet “kun“ 63.840 lagde vejen forbi Messecenter Herning. Det var en nedgang på2.455 besøgendei forhold til rekordåret i 2012.

Men for det fremmødte publium var dermasser spændende tilbud og oplevelser. Rejseauktioner, foredrag, underholdning og konkurrencer var trods alt nok til at tiltrække mere end 60.000 gæster og sikre Ferie for Alle bevarelsen afsin status som den største feriemesse i Skandinavien.

Det tyrkiske luftfartsselskab Turkish Airlines trak mange gæster forbi sin stand. Hveraf messenstre dagetrak man lod om to flybilletter til Istanbul, men det var ikke engang hovedattraktionen. Det var i stedet en vellignende fotostat med FC Barcelonas fodboldstjerne Leo Messi, som mange fodboldglade børn og voksne ønskede at blive foreviget sammen med.

Derfor var der konstant mange besøgende på den 60 m2 store stand, som op imod 10 medarbejdere fra Star Alliance-selskabets tre danske afdelinger i København, Billund og Aalborg var ansvarlig for at bemande i løbet af weekenden.

Flere afgange og større fly
Turkish Airlines har stor succes på det danske marked. I sommertrafikprogrammet flyves tre gange dagligt fra København til Istanbul, mens trekantsruten fra Aalborg og Billund til Istanbul stadig har tre ugentlige afgange.

“Vi arbejder meget hårdt for at få flere afgange fra Aalborg og Billund, hvilket vi håber bliver en realitetfra vintertrafikprogrammets start i slutningen af oktober,“ fortæller Osman Sahan, der er General Manager for afdelingen i BIllund. Det er dog endnu ikke muligt at løfte sløret for, hvorvidt trekantsruten fra Jylland bliver delt op i to separate ruter.

I Københavns Lufthavn er der også planer om udvidelse i passagertrafikken til Istanbul. Her er det ikke nødvendigvis flere afgange, der fokuseres på. I stedet har Turkish Airlines en opgradering til Boeing 777-fly på en af de tre daglige afgange i støbeskeen. Det bekræfter selskabets danske marketingchef Hakan Nart overfor CHECK-IN.dk.