Momondo har scoret scor.dk – eller et selvmål?

Den fysiske afstand mellem sex- og kærlighedshungrende datere kan blive reduceret som effekt af en ny aftale mellem rejsesøgemaskinen Momondo og selskabet bag Global Network of Love samt scor.dk. Men det nye rejseunivers har også en snært af sexturisme.

Det er ikke ualmindeligt, atder bliver scoret undervejs på rejsen, når singler og partyglade unge mennesker begiver sig sydpå til Sunny Beach og andre destinationer, hvor erobringerne er ligefrem proportionalt med indtaget af alkohol.

Men nu kan det hele gøres omvendt. Først scorer man virtueltpå gnol.com eller scor.dk. Herefter finder man en billig flybillet, såman også kan realisere drømmen i den fysiske virkelighed.

Det er det globale kærlighedsnetværk Global Network of Love, gnol.com, der nu har introduceret muligheden for at sammenligne priser på flybilletter direkte på sitet samt på søstersitet scor.dk.

Ifølge folkene bag de to sites, vil den øgede tilgængelighed til flybilletter“understøtte den stærkt stigende trend med at finde kærligheden i udlandet.“ Med det nye samarbejde med Momondo bliver det muligt ud for hver profil på de to sites at se, hvad en flybillet koster, hvis manønskerat besøge den udkårne.

“Flybilletter har aldrig været billigere, og i forbindelse med dating skaber det nogle nye, unikke muligheder for at finde kærligheden,“ fortæller Lars Castenlund fra Køge-virksomheden DigitalContact om det nye koncept.

International dating er stigende

Ifølge Lars Castenlund er markedet for international dating kraftigt stigende. Han mener, at der kan være gode argumenter for at søge kærligheden i udlandet, og nævner her globalt arbejdsmarked og internatíonale studiemuligheder.

I udlandet er antallet af potentielle match langt større end i Danmark, hvor man kæmper med et overtal af mænd på dating-sites. I mange andre lande er det ifølge Lars Castenlund lige omvendt.

“Når det bliver kombineret med lynhurtig adgang til billetpriser, så er der pludselig åbnet for romancer og venskaber verden over på en helt ny måde.“

Integrationen af flybilletter i gnol-universet er sket i samarbejde med rejsesøgemaskinen Momondo, der for nylig blev solgt til britiske Cheapflights Media Ltd.

“Momondo har vist sig som en meget åben, dynamisk og positiv medspiller i den konceptuelle udvikling af samarbejdet, og da vi begge ønsker at være de bedste inden for vores respektive brancher, har det været en unik mulighed for gnol.dk og scor.dk at udvide tilbuddene til vores brugere. For Momondos vedkommende har det været en god lejlighed til at komme ud til en brugergruppe, som mannormalt ikke er i kontakt med. Perspektivet er, at vi skal være i stand til at levere nogle tilbud til brugerne, som ingen kan matche på pris,“ siger Lars Castenlund.

Åbningstilbud ligner sexturisme

Som åbningstilbud tilbyder gnol.com og scor.dk 10 nætter på Hilton i Hua Hin med morgenmad, VIP transfer til og fra Bangkok lufthavn, 300 minutters taletidskort og guide for kun 3.460 kroner eksklusiv flybillet.

Et tilbud, der kan lede tankerne hen på ren og skær sexturisme. Hvis samarbejdet mellem Momondo og DigitalContact, der står bag de to sexdating-sites, har denne karakter, vurderes Momondo at have scoret et gigantisk selvmål.