Norwegian skal styre Spanien fra Danmark

Norwegians salgsafdeling i København har fået udvidet ansvarsområdet til også at omfatte Spanien. Derfor skal afdelingen fremover dække tre lande i salgsarbejdet.

Blot fordi man har næsten 100 fly i luften over Europa, transporterer tæt ved 20 mio. passagerer om året og har baser i både Norden, England og Spanien, så er det ikke ensbetydende med, at det bagvedliggende setup med hensyn til salg og marketing nødvendigvis skal være særligt stort.

Det er i hvert fald ikke tilfældet hos det norske lavprisselskab Norwegian. Her har den danske salgs- og marketingorganisationen nemlig lige fået et nyt ansvarsområde under sine vinger. For foruden at have ansvaret for alt salg og markedsføring i Danmark og Tyskland, så skal den danske afdeling fremover også håndtere salg og marketing på det spanske marked. Her er Norwegian hastigt ved at etablere base nummer fem og seks i Barcelona og Madrid.

Den spanske operation handler primært om at flyve skandinaver frem og tilbage mellem det mørke nord og det solbeskinnede syd. Men det gør det ikke alene. Og derfor er der behov for at skabe opmærksomhed i Spanien for Norwegians flyvninger.

Stor succes i Tyskland
Sidste år havde det danske kontor succes med at starte salgs- og markedsføringsaktiviteterne op i Tyskland, da Norwegian gik ind på dette marked med en række flyvninger fra flere af selskabets spanske baser. Og det er tilsyneladende det arbejde, der nu fører til, at det spanske ansvarsområde også lander i København.

“Vi er naturligvis glade for at få udvidet vores ansvarsområder med Spanien. Efterhånden sidder vi med en del erfaring og viden – plus vi har haft stor succes med at starte op Tyskland,“ pointerer Norwegians danske salgschef, Frank Nordbjerg Olesen. Sammen med informations- og marketingchef Johan Bisgaard Larsen udgør han spydspidsen i det danske team.

Frank Nordbjerg Olesen har ansvaret for virksomhedsaftaler samt kontakt til rejsebureauer og touroperatører, mens Johan Bisgaard Larsen tager sig af markedsføringen rettet direkte mod forbrugerne samt pressekontakt.

x

Læs Også

Hentede 4,8 milliarder kroner fra gebyrer

Norwegian fik i 2017 en indtægt på 4,8 milliarder norske kroner fra gebyrer og tillægsydelser, og målet er at nå op på 20 procent af omsætningen.

Mulig bombe under Norwegian-regnskab

Finanstilsynet i Norge er ikke enig i, at Norwegian kan opskrive værdien af aktierne i Bank Norwegian, og derfor kan regnskabet være næsten to milliarder norske kroner ringere.

Millliardunderskud hos Norwegian

Mens mange flyselskaber rapporterer om rekordoverskud i 2017, må Norwegian præsentere et driftsunderskud på to milliarder norske kroner.

Flere ruteflyvninger fra København til Cypern

Bortset fra et par uger i højsommeren har det været småt med direkte flyvninger fra Danmark til solbeskinnede Cypern.

Bjørn Kjos: Godt vi er ude af 2017

Norwegian vil torsdag præsentere årsresultatet for 2017, og analytikerne forventer et underskud på op imod 1,5 milliarder norske kroner før renter og skat.

Global Norwegian-ekspansion fra London

Ruter til Tokyo, Shanghai, Beijing, destinationer i Mellemøsten samt nye amerikanske ruter til Detroit, Philadelphia og Minneapolis er i støbeskeen hos Norwegian.