Et udsnit af SAS' nuværende to år gamle hjemmeside.

Nyt design på sas.dk

Efter en blød udrulning på mindre markeder er SAS nu klar med sit nye design på sin danske hjemmeside.

Faste brugere af sas.dk fik sig noget af en overraskelse i fredags, da hjemmesiden pludselig havde ændret udseende. Væk var det efterhånden temmelig forslidte og ikke videre indbydende design, der kraftigt signalerede gammeldags og trægt flyselskab.

Ind er i stedet kommet et friskt design med masser af billeder og spræl – uden at det bliver for meget. Den røde tråd på hjemmesiden er den nye lyseblå farve, som selskabet også har været i gang med at introducere på blandt andet stewardessernes tørklæder, piloternes slips og på check-in automater i lufthavnene.

I øjenhøjde
Navigationsmenuerne er flyttet fra venstre side til en elegant menubjælke i toppen af siden. Det giver alt i alt en side, som er langt mere overskuelig og lettere at navigere rundt på.

”Det som er vigtigt for os, er at den for brugeren opleves intuitiv og tilgængelig og understøtter det nye SAS, hvor vi ønsker at gøre alt omkring rejsen lettere for kunden. Tonen fremstår også lidt mere frisk og i øjenhøjde, selv om vi selvfølgelig altid skal udvise seriøsitet og pålidelighed,” understregede pressechef i SAS, Trine Kromann-Mikkelsen, da CHECK-IN.dk i april i år kunne berette om, at den østrigske version af flysas.com som den første af selskabets hjemmesider havde fået det nye design.

Hjemmesidedesignet ligger sig tæt op af det visuelle udtryk i SAS’ app.

Sas.dk er den første af hjemmesiderne i selskabets tre skandinaviske moderlande, Norge, Sverige og Danmark, der får det hårdt tiltrængte designløft.