(Foto: Peter Phillips)

Radisson Blu i top hos nordiske forretningsrejsende

For syvende år i træk scorer Radisson Blu hotellerne højest og er blevet valgt som ”Number One Hotel Brand”. Det viser undersøgelsen Nordic Business Guest Survey, der er foretaget blandt danske, norske, svenske og finske forretningsrejsende.

Hvert år udarbejder det London-baserede markedsanalysefirma BDRC Continental undersøgelsen Hotel Guest Survey i mere end40 steder i verden. Den nordiske undersøgelse er baseret på 1.000 interviews med danske, norske, svenske og finske forretningsrejsende.

Den netop ofentliggjorte analyse er godt nyt for Radisson Blu, der for syvende år i træk indtager førerpositionen og dermed står stærkest i BDRC’s analyse af de forretningsrejsendes mest foretrukne hotelkæde.

De forretningsrejsende erbl.a. blevet bedt om at nævne, hvilke hotelkæder de kender bedst, hvilke hotelkæder de har benyttet inden for de sidste 12 måneder, hvilken kæde de foretrækker at benytte, samt hvor de helst ville overnatte, hvis de havde frit valg. I undersøgelsen indgår også parametre som brand genkendelse, loyalitet, service niveau og komfort.

For syvende år i træk scorer Radisson Blu hotellerne højest og er blevet valgt som ”Number One Hotel Brand”.

Den fornemme placering ser ledelsen af Radisson Blu som et udtryk for hotellernes evne til at at sikre en sammenhæng mellem serviceniveauet oggæsternes forventninger omcentral beliggenhed og værelser i business class standard.

“Det er meget tilfredsstillende at vide, at vores gæster kan stole på Radisson Blu mærket. Vores gæster har taget vores “Yes I Can“ ånd til hjertet, og derfor er det meget vigtigt for os at fortsætte med at foregribe og imødekomme vores gæsters behov,“ siger Ole Sorang, der er nordisk marketingdirektør for The Rezidor Hotel Group.

Hotelkædens loyalitetsprogram Goldpoints plus har nu nået over 1 million medlemmer og kæden igangsætter løbende nye koncepter, såsom Grønne Mødepakker med fokus på miljømæssig bæredygtighed og Brain Food, der holder mødedeltageren frisk og energisk i løbet af dagen.

Radisson Blu Hotels & Resortser en del af Rezidor Hotel Group og beståraf flere end 250 hoteller enten i drift eller under udvikling med godt 50.000 værelser i Europa, Mellemøsten og Afrika.