SAS: Østeuropa er vores hjemmemarked

Med to nye ruter til Kaliningrad og Katowice kommer SAS op på 112 afgange fra København til 10 forskellige destinationer i Østeuropa. Selskabet kalder regionen for sit hjemmemarked.

Det er ikke kun ruterne fra de jyske indenrigslufthavnesamt feederruterne fra Sverige og Norge, som SAS ser som fundamentet for Københavns position som hub. Også Østeuropa er gået hen og blevet en del af det skandinaviskeluftfartsselskabs hjemmebane.

Søndag og mandag åbner det skandinaviske luftfartsselskab to direkte forbindelser fra Købehavn og til Katowice i Polen og til Kaliningrad i Rusland.

Dermed kommer SAS på at have 112 ugentlige afgange fra København til 10 forskellige destinationer i Polen, Baltikum og Rusland. Selskabet tøver da heller ikke med at kalde Østeuropa for sit hjemmemarked.

”I SAS betragter vi regionen som vores udvidede hjemmemarked. Både Polen, Baltikum og Rusland er i vækst og giver allerede i dag en masse trafik til vores hubs,” siger rutechef Morten Malmros, SAS Network.

Flere afgange og større fly
SAS’ kunder efterspørger flere direkte ruter til Østeuropa, og derfor øger selskabet også antallet af afgange og indsætter større fly på flere af de eksisterende destinationer.

”Sammen med flere destinationer øger vi også vores ugentlige afgange til regionen. For eksempel har SAS nu tre daglige afgange til Poznan i Polen, hvor selskabet de seneste år har haft en daglig. Samtidig sætter vi også større fly ind på mange af vores afgange, så vi kan have flere passagerer med,” siger Morten Malmros.

I tillæg til at gøre rejsen enklere for passagerne med mange direkte ruter til Østeuropa, forventer SAS, at mange turister og forretningsrejsende vil besøge Danmark.

Den nye rute til Katowice i Polen åbner fra og med mandag 26. marts, og SAS flyver til Kaliningrad fra og med søndag den 25. marts.