(Foto: Joakim J. Hvistendahl)

Skuffende lounge i Rom

VIP Lounge Mosaici i Roms største lufthavn, Fiumicino, sydvest for byen fremstår mere som en kedelig siddeplads. Loungen er blottet for atmosfære og stil, og betjeningen virker til at blive forstyrret af at der kommer gæster. Mosaik som navnet tilsiger kunne jeg ikke se noget af. Loungen opereres af Aviapartner, og benyttes af blandt andet SAS samt en række bonus- og lounge programmer som Diners, Airport Angel og Priority Pass. Betjent mad og drikke Nu er det ikke alt i loungen. som er galt. Komforten i siddegrupper og sofaer er relativt upåklagelige. Derimod findes der ikke gode…

Bedømmelse

Total bedømmelse

Oversigt :
Plus: Placering og fantastisk kaffe

Minus: Service, mad og drikke, arbejdsmuligheder, velkomst, udsmykning, atmosfære

Efter nogle dage i den evige stad virker et besøg i Fiumicino-lufthavnens VIP Lounge Mosaici inden hjemrejsen nordover som noget af en nedtur.

VIP Lounge Mosaici i Roms største lufthavn, Fiumicino, sydvest for byen fremstår mere som en kedelig siddeplads. Loungen er blottet for atmosfære og stil, og betjeningen virker til at blive forstyrret af at der kommer gæster. Mosaik som navnet tilsiger kunne jeg ikke se noget af. Loungen opereres af Aviapartner, og benyttes af blandt andet SAS samt en række bonus- og lounge programmer som Diners, Airport Angel og Priority Pass.

(Foto: Joakim J. Hvistendahl)

(Foto: Joakim J. Hvistendahl)

Betjent mad og drikke
Nu er det ikke alt i loungen. som er galt. Komforten i siddegrupper og sofaer er relativt upåklagelige. Derimod findes der ikke gode forhold, hvis man ønsker at arbejde under besøget. WiFi er på højde med en gammel modem-opkobling, og arbejdspladserne er henvist til et mørkt hjørne.

Med tanke på hvad Italien kan tilbyde af mad og drikke, kan dette ikke ses genspejlet i loungen. Tørt brød fra en kurv – ingen pålæg, smør eller olivenolie til at bløde det op – blev serveret af bartenderen. Den samme person skal ligeledes skænke øl og vand eller lave kaffe. Med tre gæster foran i køen tager det en mindre evighed at blive serveret.

Der er samtidigt svært at få overblik over, hvad loungen tilbyder af drikkevarer, men jeg spotter en enkelt rødvin. Kaffen skal roses – en rigtig kaffemaskine hvor bartenderen lavede en fantastisk cappuccino på manuel italiensk maner.

(Foto: Joakim J. Hvistendahl)

(Foto: Joakim J. Hvistendahl)

God placering
Loungen har en god placering på 1.sal i Terminal 3, hvor blandt andet SAS afgår fra. Med 2-3 minutters gang til gatene, er der kort vej fra lounge til ombordstigning. Udsigten er fin mod landingsbaner, men da solen bager ved mit besøg, er alle persienner trukket for – noget der forstærker det dystre indtryk af loungen. Her findes der bedre måder at afskærme solen på, end den løsning der benyttes.

 

Fakta boks
Betingelser for adgang (se evt. regler fra de enkelte flyselskaber og kortudstedere for regler omkring gæster)
  • Plusbillet eller guldkort og højere med SAS og enkelte andre flyselskaber. Diverse kortprogrammer såsom Diners, Airport Angel og Priority Pass
Åbningstider Daglig 08:15 – 18:30
Placering Terminal 3 – 1. sal ved gate D7
Mad Tørt brød og kager
Drikke Betjent udvalg af varme og kolde drikkevarer
Toilet i lounge Ja
Bad Ja
Rygerum Nej
WiFi Ja
Mulighed for ombooking, ændring af sæde m.m. Nej
Website Fiumicino Airport


Om anmelderen

Joakim J. Hvistendahl er hvad, man kalder en Frequent Flyer. Med over 100 rejsedage om året, er han mangeårigt Guldmedlem hos SAS og Platinum-medlem i Flying Blue-programmet hos Air France-KLM. Joakim vil løbende anmelde lounges, flyselskabernes nye kabiner og sæder, samt sikre at læserne på CHECK-IN.dk får et frisk pust fra luftfartens virkelige verden. Joakim er oprindelig fra Norge, men har været bosat i Danmark siden 2002.

 

Relaterede artikler:

Lufthansa lounge – currywurst for den lækkersultne

British Airways lounge – stor og flot, men noget steril

Lys og dejlig SAS-lounge i Gøteborg

Masser af plads i King Amlet Lounge

Ordinær, men rummelig lounge i Madrid

SE ALLE LOUNGE ANMELDELSER