SOS International kåret som verdens bedste

Trods stigende konkurrence fra Falck TravelCare er SOS International stadig Nordens største og endnu engang verdens bedste assistanceorganisation.

Prisen som verdens bedste assistanceselskab er atter tilbage på danske hænder. Ved den årlige ITU Industry Awards 2012 i Barcelona blev SOS International i sidste uge kåret som verdens bedste til akut personlig assistance.

Det var 11. gang, at SOS International var nomineret ved ITU Industry Awards og sjette gang, at prisen gik til assistanceorganisationen med hovedkontor på Frederiksberg. Seneste pris blev hjemhentet ved prisuddelingen i 2010 i Istanbul.

“Medarbejderne fortjener stor ros, og de seks priser og 11 nomineringer taler jo for sig selv. Dag efter dag, år efter år, har vores medarbejdere sat standarden for branchen og hjulpet rejsende over hele verden,“ siger administrerende direktør Bo Uggerhøj fra SOS International.

SOS International blev grundlagt i 1961 af Kongelig Dansk Automobil Klub, Räddningsskåren AB og det svenske forsikringsselskab Thule. I dag er SOS International ejet af 16 nordiske forsikringsselskaber og har alarmcentraler i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Herudover har SOS International samlet 20 lokale repræsentationer på seks kontinenter.

Ydelsespakken omfatter global medicinsk assistance, rejseassistance, sundhedspleje og vejhjælp, og slutkunderne er udstationerede samt fritids- og erhvervsrejsende. Det betyder, at SOS International hjælper, hvad enten man har brækket en arm i Egypten eller fået en maveinfektion under opholdet i Thailand.

Konkurrence fra Falck
SOS International er i dag Nordens største organisation indenfor rejseassistance. Men på netop dette område oplever man en stigende konkurrence fra Falck TravelCare.

Senest har Falck TravelCare overtaget LB Forsikring´s rejseassistancer, der hidtil har været håndteret af Goudas alarmcentral. Der er tale om 3.000 rejseassistancer om året for medlemmerne i Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring, Bauta Forsikring og FDM Forsikring.

“Falck TravelCare ser det som en stor tillidserklæring, at LB Forsikring har valgt at udvide partnerskabet med Falck til også at omfatte rejseassistance. Efter et mangeårigt partnerskab med LB Forsikring, kender vi LB´s medlemmer, og deres behov og krav. Vi ser frem til at stå for leverancen af hurtig og kompetent assistance, og til sammen med LB Forsikring at udvikle nye innovative løsninger til glæde for medlemmerne,“ siger Carsten Vraa-Jensen, der er direktør i Falck TravelCare.

Porteføljen fra LB Forsikring svarer tilomkring 15 procentaf Goudas sager på årsbasis. Udover LB Forsikring betjener Falck TravelCare også Topdanmark og Alka Forsikring, såSOS International har grund til at kigge sig over skulderen efter konkurrenten.

SOS International hævder årligt at have 670.000 nationale og internationale skadesager, hvilket sikrer positionen som Nordens største assitanceorganisation. Samme titel hævder Falck at have, men ydelserne til de mere end 1,3 mio. nordiske kunder omfatter også boligassistance og alarmtjenester.