Stadig problemer mellem Alsie Express og SAS

Mere end et år efter at Alsie Express og SAS indgik en interlineaftale, er den stadig ikke fuldt implementeret i SAS’ it-systemer og apps.

Det kan være svært, når en lille virksomhed fra det sønderjyske skal arbejde sammen med en stor skandinavisk virksomhed, der er styret fra Stockholm og får arbejdet udført i Indien. Det kan man skrive under på hos Alsie Express, der driver indenrigsruten mellem Sønderborg og København. Her har det indtil videre taget mere end et år at få et samarbejde med SAS til at fungere i praksis.

I august sidste år indgik Alsie Express et samarbejde med SAS om en interlineaftale mellem de to selskaber. Dermed ville det være muligt på SAS’ hjemmeside og hos rejsebureauerne at booke en rejse hele vejen fra Sønderborg via København og frem til en slutdestination med Alsie Express og SAS, samt en tilsvarende rejse den anden vej.

Selve implementeringen af aftalen i SAS’ it-systemer har dog ladet vente på sig, og centrale dele af den er over et år senere stadig ikke på plads.

”Vi er slet ikke med i SAS’ app til smartphones endnu. Og vi har ikke fået noget at vide om hvornår det kommer til at være på plads,” forklarer marketingkonsulent Jan Jørgensen fra Alsie Express til CHECK-IN.dk.

Det vil altså sige, at Sønderborg slet ikke kommer frem som en mulig destination, når kunderne forsøger at booke billetter via den populære app.

Stadig store huller
På den normale hjemmeside fungerer det mere optimalt. Men der er stadig store huller. Det er nemlig langtfra alle destinationer, som det er muligt at booke rejse til Sønderborg fra.

”Der har været nogle udfordringer på den del, som SAS sidder med. Meget af det foregår jo ude i Østen hos deres it-leverandør,” forklarer Jan Jørgensen.

SAS har dog lovet, at problemerne ville være løst ved udgangen af august måned.

”Det er jo i dag, så det håber jeg de er,” siger Jan Jørgensen mandag til CHECK-IN.dk.