Gorm Pedersen, landechef for TUI i Danmark.

Star Tour: Vi har ikke været gode nok

Et nyt navn og mere samtænkning skal rette op på, at Star Tour ikke har været gode nok til at tilpasse sig kundernes behov.

Fra 1. november i år er Star Tour-navnet fortid i Danmark. Fremover vil Danmarks næststørste charterarrangør således lyde navnet TUI. Navneændringen er ikke bare en kosmetisk øvelse, der skal give Star Tour det samme navn som sine søsterselskaber i en lang række europæiske lande.

Navneændringen skal også bruges til at ændre rejsearrangørens “mindset” og tilgang til rejsemarkedet.

“Vi står ved at vadested, hvor en ny jakke giver mulighed for at ændre vores fokus fra charterselskab til all-round ferieudbyder,” forklarer Gorm Pedersen, landechef for Star Tour, til CHECK-IN.dk.

Fokus på børnefamilier
Siden Star Tour-navnet så dagens lys for 20 år siden har selskabet øget sin markedsandel fra 14 til 24 procent. Men de senere år har man ikke været gode nok til at følge ændringerne i kundernes ønsker.

“Den måde man rejser på i dag er forskellig fra gang til gang. Først med familien. Så med vennerne. Næste gang igen med bridgeklubben og så videre. Det har vi ikke været gode nok til at tilpasse os til,” fastslår Gorm Pedersen og peger på, at Star Tour traditionelt har haft fokus på at sende børnefamilier og seniorer på charterferier.

Nu skal rejserne være mere moderne og personlige, lyder det.

“Den moderne rejsende vil have hoteller og flyløsninger, der passer til deres individuelle behov. Når vi bliver TUI, får vores danske kunder flere valgmuligheder i form af et bredere rejseprogram med nye rejseformer og nye rejsemål over hele verden, siger Gorm Pedersen.

Samtidig varsler TUI, at antallet af livstilshoteller til eksempelvis aktiv ferie vil stige fremover i form af de europæiske Magic Life og Robinson-koncepter.

Hele værdikæden
Fremover skal det danske TUI tilbyde en palette af forskellige måder at rejse på. Måder som TUI-koncernen er i stand til at levere. Den store tyske rejsekoncern sidder nemlig på hele værdikæden i form af hoteller, fly, krydstogtskibe og meget mere.

“TUI har blandt andet en hoteldivision med mere end 210.000 senge,” pointerer Gorm Petersen.

 

Relaterede artikler:

Star Tour får nyt navn

Pæne overskud hos charterarrangører

TUI-familien rykker sammen