Største online branchemedie i Danmark

Efter lidt mere end tre års virke er CHECK-IN.dk nu Danmarks største online branchemedie indenfor rejser og luftfart. Mediet har næsten dobbelt så mange sidevisninger, som hver af de nærmeste konkurrenter.

Den 18. januar 2010 så et nyt online fagmedie indenfor rejse- og luftfartsbranchensdagens lys. Det hed boarding.dk og blev relativ kort tid efter re-lanceret som CHECK-IN.dk.

Efter således igennem tre år at have været en af rejse- og luftfartsbranchens primære informationskanaler er CHECK-IN.dk nu rykket helt i front. De to konkurrerende medier hos Scandinavian Travel Media, henholdvis Standby.dk og Takeoff.dk erblevet overhalet indenom.

Det viser opgørelsen over antallet af sidevisninger i årets tre første måneder. Således har CHECK-IN.dk haft over 915.000 sidevisninger i perioden, mens de tokonkurrerende fagmedier hver havde en halv million sidevisninger i samme periode.

Medie Antal sidevisninger
01.01.13-31.03.13
Check-in.dk 915.609
Standby.dk 551.226
Takeoff.dk 472.758

Kilde: Google Analytics / Standby.dk

Kvalitet tiltrækker læsere
Ikke nok med, atCHECK-IN.dk i dag er blevet det mest læste branchemedie.Det er ogsåi dagdet mest citerede branchemedie iDanmark og resten af Skandinavien.

“Det handler ikke alene om at have mange læsere og at være størst. Men kvaliteten af vore nyheder falder tilsyneladende i læsernes smag, hvilket flere af vorelæserundersøgelser også har vist,“ fortæller ansvarshavende redaktør Andreas Krog.

For nyligblev der således gennemført en læserundersøgelse, hvor 69 procent af samtlige besvarelser vurderede CHECK-IN.dk som værende bedre eller meget bedre end andre fagmedier i rejse- og luftfartsbranchen.

Læserne er meget trofaste, idet op imod 80 procent af samtlige brugere på siden er på genbesøg. Mange af læserne deltager også aktivt i debatten på siden. Debatmodulet har været aktivt i to år, og indtil videre er der registreret 5.750 kommentarer fra læserne.

“Vi har en vis tyngde mod luftfart, som trods alt er det bærende element i de fleste rejseformer. Men vi dækker også charterarrangørerne, erhvervsrejser og andre områder af rejsebranchen,“ fortæller Andreas Krog.

Nyhederne researches og skrives af team, der består af Andreas Krog, som den ansvarshavende redaktør, fagredaktør Ole Kirchert Christensen samt journalist Morten Lund Madsen. Med domicilering i både Øst- og Vestdanmark kan redaktionen effektivt dække begivenheder i hele landet.

Overskud på vej
CHECK-IN.dk er primært et branchemedie, og langt hovedparten af læserne er da også professionelt beskæftiget i den danske og skandinaviske rejse- og luftfartsbranche.

Men et stigende antal professionelle rejsende kommer også på besøg på siden. Det gælder både forretnings- og fritidsrejsende.

“Dette læsermix er en stor fordel for vore annoncører, der rammer mange af de frekvente rejsende direkte samtidig med, at budskaberne også eksponeres for agenter og øvrige forhandlere, der skal sælge produkterne,“ fortæller Ole Kirchert Christensen.

CHECK-IN.dk eren aktivitet i Travelmedia Nordic ApS, der er ejet af konsulentvirksomheden Travelbroker Nordic samt Andreas Krog Medier i fællesskab. Medievirksomheden blev etableret den 2. januar 2012 og afslutter sit første regnskabsår den 30. juni i år.

“Vi kommer ud med en omsætning, der er noget højere end forventet. Det ser også ud til, at der bliver et pænt lilleoverskud, så vi ertilfredse med udviklingen,“ lyder det fra de to medieejere.