Succesfuld implementering af mediegigant

American Express GBT indgik i foråret en treårig aftale som rejseleverandør til den internationale mediegigant Modern Times Group. Samarbejdet er kommet godt fra start.

Erhvervsrejsebureauet American Express Global Business Travel (GBT) har landet endnu en international kunde. I foråret sikrede man sig en aftale med Modern Times Group, der er en international mediegigant med hovedkontor i Stockholm.

Den treårige aftale mellem MTG og GBT har et primært fokus på online-booking af fly og hotel på de vigtigste markeder i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Storbritannien samt de tre baltiske lande.

Implementeringsprocessen har været gennemført med konsulentbistand fra Siri Persson, der er et kendt ansigt i den svenske erhvervsrejsebranche. I en midlertidig funktion som Global Travel Manager sikrede hun online adoption-rates på mellem 80 og 100 procent efter aftalens implementering. Ifølge Siri Persson var der en adoption-rate på 100 procent hos Norwegian i de første uger af den nye aftale.

“Vi kunne ikke have bedt om en mere professionel implementeringsproces i Norden og Storbritannien, og vi ser frem til snarest at gennemføre dette i de øvrige lande. GBT´s organisation har været meget professionel i alle henseender,“ fortæller Charlotta Bergius, der er chef for Facilites hos MTG.

Erfaring med medievirksomheder
Hos GBT er man af den opfattelse, at MTG´s valg af samarbejdspartner ikke er tilfældigt.

“GBT har demonstreret erfaring med at arbejde med kunder i mediebranchen, og vores forståelse af de særlige behov rejsende i denne branche har, har været til stor nytte for de ydelser, som vi leverer til MTG. Vi vil udnytte denne erfaring til at skabe værdi for MTG, og vi ser frem til vores samarbejde i de kommende år,“ siger Dan Håkansson, der er direktør for American Express Global Business Travel i Norden.

Det har for MTG været afgørende at konsolidere koncernens rejsebehov med særligt fokus på at flytte så mange transaktioner som muligt online.

“Vores mål er at have et best-in-class travel management program, hvor alle rejsende køber deres egen rejse. Online-booking er en stor del af denne ændring. Vi mener, at dette vil give os konsistent service og bedre omkostningsstyring i vished om, at vi bliver støttet af GBT, der forstår vores forretning og er i stand til at give vores rejsende assistance 24 timer i døgnet, uanset hvor de er i verden,“ siger Charlotta Berglius.

MTG har aktiviteter i flere end 130 lande og er gennem datterselskabet Viasat den største udbyder af både gratis- og betalings-tv i Skandinavien og de baltiske lande. Selskabet er noteret på Stockholm-børsen og indgår i OMXS30-indekset.