Swiss løfter sløret for nye langrute-kabiner

Når Swiss til januar modtager de første nye Boeing 777-langdistancefly, så er det samtidig goddag til helt nye kabiner.

SAS er langt fra det eneste europæiske netværksselskaber, som får nye langdistancefly og introducerer nye langdistancekabiner i disse år. Det gør man blandt andet også hos SAS’ kollega fra Star Alliance, Swiss.

Næste år i januar modtager schweizerne således det første af ni spritnye Boeing 777-300ER langdistancefly. De nye fly får plads til 340 passagerer fordelt på tre klasser. Otte på First Class, 62 på Business Class og 270 på Economy Class.

Helt nydesignet kabineinteriør vil give komfort og æstetik til at opfylde de mest kræsne krav på alle tre klasser, lover selskabet selv.

På First Class vil sædet kunne omdannes til en privat suite, der indeholder en 32-tommer skærm – den største i branchen. De rejsende på First Class vil også kunne nyde elektrisk justerbare persienner og deres egen personlige garderobe.

Bred vifte af drikkevarer
På Business Class får passagererne et inflight-produkt, der er blevet yderligere forbedret og forfinet på baggrund af kundernes feedback. Sæderne vil være i en 1-2-1 opstilling, hvilket gerne skal give optimal beskyttelse af privatlivets fred og bevægelsesfrihed. Alle sæderne vil hurtigt og nemt kunne omdannes til lie-flat senge, der er over to meter lange.

Med ny sæde-pude-teknologi og yderligere innovationer, der omfatter en stor personlig touch-skærm, kan Swiss’ Economy-passagerer også se frem til en ny rejseoplevelse. Mellem de almindelige måltider vil alle Economy-rejsende kunne gøre brug af en selvbetjeningskiosk, der tilbyder en bred vifte af drikkevarer og snacks.

Sætte nye standarder
Alle ni Boeing 777-300ERs vil også have trådløs internetadgang via en bredbåndsforbindelse, så passagererne kan surfe eller sende e-mails på deres bærbare computer, tablet eller smartphone-enhed.

“Med vores nye Boeing 777-300ERs vil vi sætte nye standarder med hensyn til vores gæsters overordnede komfort og rejseoplevelse,“ siger Swiss’ koncernchef, Harry Hohmeister, og fortsætter:

“Og oven i købet vil de nye fly med deres state-of-the-art-motorer, give os betydelige besparelser i brændstofforbrug og CO2-udledning.”

De længste ruter
Fra sommerfartplanens ikrafttræden i slutningen af marts 2016 vil de nye fly blive anvendt primært på flyvninger fra Zürich til Hong Kong, Bangkok og Los Angeles. På ruterne til San Francisco, São Paulo og Tel Aviv vil Swiss benytte Boeing 777-300ER flere gange om ugen.

De første seks Boeing 777-300ER afløser seks Airbus A340-300 fly, som returneres til de ejere, hvorfra de er leaset. De sidste tre Airbus A340-300 fly overføres til Swiss’ søsterselskab Edelweiss, når de sidste tre Boeing 777-300ER ankommer i 2017 og 2018.