Thomas Cook-fly i nye farver

Det hjerte, som i knap et år har været Spies’ logo, rulles nu ud over hele Thomas Cook-koncernen. Det betyder blandt andet nye farver til de danske Thomas Cook-fly.

Den danske charterrejsearrangør Spies’ logo, “The Sunny Heart“, lanceres nu som logo for hele den Thomas Cook-koncern, som Spies er en del af. For snart et år siden blev hjertet udviklet i Norden som symbol for bl.a. alle Spies’ aktiviteter. Nu spredes “hjertet“ som det fælles symbol i hele Thomas Cook Group, der har flere end 27.000 ansatte og 23 millioner gæster på årsbasis.
“Efter at vi med succes har testet hjertet i blandt andet Danmark, rulles det nu ud i hele vores moderkoncern. Hjertet har fået lidt ændringer undervejs, men i det store hele er det vores hjerte, som nu gør sin entre som fælles globalt varemærke,“ siger direktør i Spies, Jan Vendelbo.
Thomas Cooks gamle logotype, en globus med brandnavnet i midten, forsvinder helt og erstattes af ”The Sunny Heart”.
En million kroner
Noget af det der får det nye logo er flyene hos Spies’ danske flyselskab, Thomas Cook Airlines Scandinavia. Globussen på flyhalerne udskiftes med det solfyldte hjerte og flyenes blå bemaling forsvinder til fordel for hvidt, solgult og lysegråt.

Malearbejdet til knap en million kroner pr. fly kan ikke gennemføres fra dag til dag, men flyene vil få de nye farver, når de alligevel er til et længerevarende eftersyn.

Thomas Cook Airlines Scandinavia opererer en flåde bestående af to Airbus A320-fly, seks Airbus A321-fly og tre Airbus A330-fly.