‘Through Check-in’ med Iberia

Det spanske luftfartsselskab Iberia tilbyder nu sine kunder via ‘Through Check-in’ konceptet at foretage online check-in på code-share og connecting flights hos op til 29 forskellige luftfartsselskaber.

En ny service har set dagens lys hos Iberia. Via selskabets hjemmeside kan kunderne gennem “Through Check-in“ nu få udskrvet boardingkort til codeshare og connecting flights med i dag tilsammen 29 luftfartsselskaber.

Servicen er først og fremmest tilgængeligfor kunderne hosde 11 samarbejdspartnere i Oneworld-aliiancen:American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Japan Airlines, LAN, Malev, Mexicana de Aviación, Qantas, Royal Jordanianog russiskeS7.

Men servicen tilbydes også hos 17 luftfartsselskaber udenfor alliancen: Avianca, Aer Lingus, Binter Canarias, Bulgaria Air, COPA, Czech Airlines, El Al, Jet Airways, Lacsa, Meridiana, Pluna, SN Brussels, Swiss International Airlines, TACA, TAP, Taromog Ukraine International Airlines.

Hver eneste dag benytter over 20.000 Iberia-kunder online check-in service på Iberia-hjemmesiden, mens omkring 1.500 kunder bruger deres mobiltelefoner til check-in og boarding.

Online check-in service er hos Iberia muligt fra 24 timer før afrejse op til 2 timer før planlagt flyafgang. Når der først er checket ind på hjemmesiden, kan passagerer uden bagagegå direkte til sikkerhedskontrollen og derfra til boarding gates.