Nu bliver det muligt for unge under 26 år at rejse billigt med SAS til Kina, Japan og USA gennem de såkaldte ungdomsbilletter.

Unge rejser billigt med SAS til USA og Asien

Nu bliver det muligt for unge under 26 år at rejse billigt med SAS til Kina, Japan og USA gennem de såkaldte ungdomsbilletter.

Der er gode nyheder fra SAS til segmentet af unge under 26 år, der ønsker at rejse langt med SAS. Det bliver nu muligt at rejse på særlige ungdomsbilletter til de oversøiske destinationer i Kina, Japan og USA.

Dermed kan unge oplevelsesrejsende med rygsækken som bagage sætte sig ombord i et SAS-fly og gøre sig klar til at udforske verden på den klassiske dannelsesrejse. Men målgruppen kan også være unge erhvervsfolk, der i et tidligt karrierejob har behov for at rejse meget til verdens fjerne afkroge. Det eneste kriterium der skal opfyldes er, at passageren ikke er fyldt 26 år, når udrejsen finder sted. Skulle 26-års fødselsdagen blive fejret undervejs på turen, har man stadig ret til at fortsætte på ungdomsbilletten.

SAS kan med de nye oversøiske ungdomspriser risikere, at helt unge erhvervsfolk benytter ungdomsbilletterne i stedet for de andre tilgængelige billettyper. Men det forventer SAS ikke.

”Virksomhedsaftalerne kan indeholde fordele, der kan gøre det mere attraktivt at anvende billettyperne, der er omfattet af disse aftaler,“ vurderer pressechef Trine Kromann-Mikkelsen fra SAS.

Ungdomsbilletterne til de interkontinentale ruter skal bestilles seneste dagen før afrejse. Har man bestilt billetterne i særlig god tid, skal udstedelse finde sted seneste syv dage efter bookingen. Det er især tilgængeligheden, der adskiller ungdomsbilletterne fra de sædvanlige lavpriser og kampagnepriserne. Med mulighed for at booke frem til en dag før afgang, er der større fleksibilitet.

Går efter rejseaktive unge mennesker
Selvom unge forretningsrejsende kan benytte billetterne er det ingenlunde kernemålgruppen for SAS.

“Den primære målgruppe er fritidsrejsende, som er på studierejse, skal hjem til forældre, besøge venner langt væk og så selvfølgelig backpackeren. Generelt er vi optaget af at henvende os til unge mennesker, som rejser ofte og kan blive en stærk kunde, efter de er fyldt 26,“ forklarer Trine Kromann-Mikkelsen.

Billetpriserne starter på laveste niveau og ser således ud for en returrejse:

København-Beijing: 4299,-
København-Shanghai: 4499,-
København-Tokyo: 5399,-
København-New York/Chicago/Washington: 3999,-
København-San Francisco: 5499,-

I højsæsonen vil der dog komme mellem 500 og 1.000 kroner oveni denne pris.

Populære ungdomsbilletter
Generelt er ungdomsbilletterne med SAS meget populære. Således indførte SAS den 13. juni en særlig forsalgsregel for ungdomsbilletter indenfor Skandinavien og Europa. Hidtil havde der kun været forsalgsrestriktioner på ungdomsbilletterne på indenrigsruterne i Danmark, Norge og Sverige.

Dermed vil SAS gøre det sværere at få adgang til ungdomsbilletter, hvis popularitet har overmandet SAS. Det vil selskabet dog ikke sige direkte.

“Ligesom med andre billettyper har vi valgt også på ungdomsbilletterne at introducere dynamisk prissætning,“ hedder det fra pressechefen.

Ikke alene har SAS indført forsalgsrestriktioner på udvalgte billettyper på de skandinaviske og europæiske ungdomsbilletter, men billetpriserne er også sat i vejret. På den billettype, der kaldes VZZ og stadig kan købes fra fire dage før afrejse og op til flyafgang er priserne steget med op til 100 kroner.

SAS sælger ungdomsbilletter gennem alle salgskanaler inklusive rejsebureauerne.