Ving Tours har få venner

Tirsdag den 29. januar blev Ving Tours oprettet på Facebook. Der er stadig under 100 ‘venner’, men siden rummer såvel ros som kritik fra de relativt få besøgende.

Trods tre ugers aktivitet på Facebook er det blot lykkedes nyetableredeVing Tours at hente under 100 “venner“ til selskabets Facebook-side. Dermed kan man slå fast en gang for alle, at “rigtige venner kan ej købes for penge.“

Til selskabets ros må dog siges, at medarbejderne har været flittige til besvare forespørgsler fra brugerne. Den seneste officielle opdatering på siden er sket den 15. februar med følgende tekst:

“Kære Facebook-venner!
Vi beklager at der er pres på telefonerne og vores e-mail, men vi gør hvad vi kan for at svare så hurtigt som muligt.

Venlig hilsen

Kundeservice
Vingtours.dk“

Men tilsyneladende dækker denne meddelelse over, at der i øjeblikket ikke er nogen, der besvarer telefonen.

Status på Facebook-sidener i skrivende stund, at der er 92 såkaldte “likes“ på siden og omkring65 indlæg. Disse indlæg spænder bredt fra brugere, der roser og forsvarer det nye initiativ til andre brugere, der retter et direkte frontalangreb på den meget medieomtalte rejsearrangør.

I forsvar for Ving Tours
En bruger ved navnet Carsten Algrensen skriver således:

“Jeg synes, det er forkert at I sviner dette rejseselskab til som det groveste. I burde skamme jer. Lad det da lige komme på banen og vise, hvad de dur til. Og alt det i medierne passer ikke.

Sådan noget her skete også for andre selskaber, da de lige kom ind på markedet. Syntes det er forkert af Jer.

Jeg har allerede bestilt en tur til Mallorca den 17. juli med 3 af mine venner og lader til at der ingen problemer er med noget indtil videre.“

Frontalangreb
Den stik modsatte holdning finder man hos Zanne Duerlund, der i flere indlæg går hårdt til Ving Tours.

“Kom igen og fortæl, at I har rent mel i posen og ikke er et fupfirma, der kun er ude på at snyde og bedrage godtroende mennesker – uden at lyve, vel at mærke!“

Herudover er der flere brugere der hæfter sig ved, at der er mange fejl på hjemmesiden. Eksempelvis korrigeres oplysningen om, at Australiens hovedstad ikke er Sydney, men Canberra samt at Frihedsgudinden i New Yorkikke blev rejst efter anden verdenskrig.

“Er det niveauet for alle jeres oplysninger, er der godt nok langt igen, før I virker profesionelle,“ skriver Jens Laursen-Schmidt.

Endelig findes der også forventningsfulde gæster, der ser frem til at lære Ving Tours nærmere at kende. Anna Ellersgaard skriver, at hun glæder sig til at se nogle gode tilbud, mens Gitte Liljedal Birch også udtrykker forventning om at se nærmere på de kommende tilbud.

Senestekommentarer fra kundeservicemedarbejderne hos Ving Tours er skrevet mandag den 18. februar.