Emirates Skywards

20 millioner medlemmer i loyalitetsprogram

Emirates prisvindende loyalitetsprogram, Emirates Skywards når milepæl med 20 millioner medlemmer. Hver måned kommer 220.000 nye medlemmer til.

Historien om Emirates startede tilbage i 1985, hvor flyselskabet påbegyndte flyvninger med blot to fly. I dag har det Dubai-baserede flyselskab en af verdens største flyflåder med mere end 230 Airbus A380s og Boeing 777s maskiner og nu altså også 20 millioner medlemmer i selskabets loyalitetsprogram.

Emirates har daglige afgange fra både København, Stockholm og Oslo, og alene fra København kan der via Dubai flyves til 83 forskellige destinationer.

Emirates Skywards så dagens lys tilbage i maj 2000. Det prisbelønnede frequent-flyer program giver medlemmerne adgang til en lang række eksklusive medlemsfordele, såsom opgraderinger, førsteprioritet ved check-in og boarding og særlige muligheder for valg af sæder samt adgang til Emirates´ 41 lounger rundt om i verden.

Til Formel 1 eller europæisk topfodbold
Som Emirates Skywards medlem optjener man de såkaldte Skywards Miles. Bonussen optjenes både når man flyver med Emirates eller er kunde hos en af de globale partnere, herunder flyselskaber, banker, biludlejning, hoteller og livsstils- og detailhandelsvirksomheder.

De optjente miles kan blandt andet bruges hos Emirates eller hos de mere end 100 globale samarbejdspartnere, der eksempelvis tæller Flydubai, easyJet og Qantas og samt 13 andre flyselskaber. Desuden kan medlemmerne også optjene og bruge deres Skywards Miles på en lang række hotelkæder verden over.

I 2017 indløste Emirates Skywards medlemmerne tilsammen 35 milliarder bonuspoint, som blev brugt på flyrejser, hotelophold og events verden over. Emirates globale sponsoraftaler gjorde det blandt andet muligt at bruge sine optjente miles på entré til europæiske fodboldkampe, Formel 1-racerløb og ATP tennisturneringer.

Fokus på medlemmernes præferencer
“’Lige fra starten for 17 år siden har vores loyalitetsprogram udviklet sig i takt med tidens trend og medlemmernes præferencer. Vi har formået at tilpasse os vores kunders ændrede rejse- og adfærdsmønstre, og i dag har vi således mere end nogensinde fokus på at give vores medlemmer en personlig oplevelse,” lyder det fra Dr Nejib Ben Khedher, der er direktør hos Emirates Skywards.

For at sikre, at man rent faktisk kan tilbyde en række unikke medlemsfordele gør Emirates brug af datadrevne analyseværkstøjer. På baggrund af store mængder data kan Emirates i dag tilbyde et moderne loyalitetsprogram, hvor de enkelte tilbud et langt stykke hen ad vejen er tilpasset medlemmernes individuelle ønsker.

Medlemmerne strømmer til
Med 20 millioner medlemmer har Emirates Skywards udviklet sig til at være en bragende succes. Ifølge Emirates byder flyselskabet hver måned velkommen til 220.000 nye medlemmer på verdensplan. Størst tilslutning er der blandt rejsende fra Storbritannien, hvor Emirates har 2,6 millioner medlemmer. Dernæst følger USA med 1,8 millioner medlemmer efterfulgt af Australien med 1,7 millioner medlemmer. Endelig så har Indien og De Forenede Arabiske Emirater hver godt 1,4 millioner medlemmer.

 

Relaterede artikler:

Emirates investerer i hurtigere WiFi

Emirates tager hul på nyt eventyr i CPH

Emirates åbner dørene til sine lounges

Ny Business Class-lounge med plads til 1.500

Emirates og easyJet indleder samarbejde