Drillerier mellem Alitalia og Norwegian

Alitalia og Norwegian duellerer på de sociale medier om, hvilket af selskaberne, der kan tilbyde de billigste flybilletter til USA.

Norwegian åbnede i november sin langdistancebase i Roms Fiumicino-lufthavn og tog dermed hul på et trafikprogram, der omfatter daglige flyvninger til New York-Newark samt flere ugentlige frekvenser til både Los Angeles og Oakland nær San Francisco.

Fra slutningen af juni måned vil Norwegian også flyve direkte fra Milano-Malpensa til Los Angeles. Dermed begynder det norske lavprisflyselskab efterhånden at give konkurrence til Alitalia, der i forvejen har helt andre udfordringer, da selskabet siden sidste år har fløjet under konkursbeskyttelse, indtil der er fundet nye ejere.

Alitalia har allerede bemærket den norske lavpriskonkurrent, og i øjeblikket gennemfører Alitalia en markedsføringskampagne med fokus på det nordamerikanske marked. Her sammenligner man i annoncerne selskabets service- og produktudbud med konkurrenten Norwegian.

Duel på inkluderede ydelser
Under overskriften, “Der er dem, der flyver til lavpris, og dem der flyver ‘light'” forsøger Alitalia at sætte fokus på de mange ydelser, der er inkluderet i det italienske flyselskabs billetpriser til USA, mens Norwegian blot tilbyder 10 kg håndbagage.

Alitalia lokker med en returbillet til New York fra 342 euro, hvor der er inkluderet otte kg håndbagage og en PC-taske/rygsæk, frit valg af sæde, gratis måltider og drikkevarer ombord, bonusmiles, underholdningssystem, gratis headsets samt adgang til lounge og fast track, hvis man har det rette niveau i bonus- og loyalitetsprogrammet MilleMiglia.

Men Norwegian har allerede svaret igen på Twitter. Her fremhæver Norwegian sit skandinaviske ophav, miljørigtige fly og andre af de fordele, som det norske lavprisflyselskab mener at besidde.

“Tak for den gratis markedsføring, gutter. Vi ses i USA,” skriver Norwegian i et svar til Alitalia.

Hos Norwegian koster billigste billet 339 euro, og heri er inkluderet 10 kg håndbagage samt en PC-taske/rygsæk. Resten af ydelserne koster ekstra.

 

Relaterede artikler:

Norwegian åbner fire nye langdistanceruter

Norwegian vil flyve langt fra Rom

Norwegian åbner base i Rom

x

Læs Også

Kriseramt flyselskab verdens punktligste i januar

I januar var det kriseramte italienske flyselskab Alitalia det bedste i verden til at få passagererne frem til destinationen inden for tidtabellen.

Qatar Airways relancerer Alitalia-konkurrent

Det italienske flyselskab Meridiana bliver relanceret som Air Italy, da ejeren Qatar Airways ønsker, at selskabet skal vokse sig større end konkurrenten Alitalia.

Udfordringer med Norwegian i easyJet-platform

It-problemer spænder på femte måned ben for Norwegian og easyJets feeder-samarbejde.

Hentede 4,8 milliarder kroner fra gebyrer

Norwegian fik i 2017 en indtægt på 4,8 milliarder norske kroner fra gebyrer og tillægsydelser, og målet er at nå op på 20 procent af omsætningen.

Mulig bombe under Norwegian-regnskab

Finanstilsynet i Norge er ikke enig i, at Norwegian kan opskrive værdien af aktierne i Bank Norwegian, og derfor kan regnskabet være næsten to milliarder norske kroner ringere.

Millliardunderskud hos Norwegian

Mens mange flyselskaber rapporterer om rekordoverskud i 2017, må Norwegian præsentere et driftsunderskud på to milliarder norske kroner.