Premiere-afbud efter Dreamliner-udskiftning

En del rejsende har valgt at annullere rejsen på Norwegians premiereflyvning til New York. Det er sket efter det kom frem, at Dreamlineren ikke bliver klar.

Torsdag den 30. maj kl. 17:45 letter rute DY7001 fra Oslo med kurs mod New York. Flyvningen er premiereflyvningen på Norwegians oversøiske storsatsning, som imidlertid har lidt under et stort antal afbud fra passagererne.

Årsagen til afbudene skal findes forklaret i, at Norwegians Dreamliner er blevet forsinket og dermed ikke er klar til den første flyvning. I stedet bliver det portugisiske Hifly, som gennemfører flyvningen på vegne af Norwegian med et 15 år gammelt Airbus A340-300 fly.

”Det er ingen hemmelighed, at vi havde en del kunder, som havde set frem til Dreamliner-oplevelsen. Efter, at vi måtte erkende, at Dreamlineren blev forsinket, har vi givet alle mulighed for at få pengene tilbage,” fortæller informations- og marketingschef i Norwegian, Johan Bisgaard Larsen, til CHECK-IN.dk.

Det tilbud er der en del, som har valgt at tage imod, hvilket også afspejles i de lave priser, som stadig er tilgængelige på premiereflyvningen.

Lavpris på premiereflyvning
Prisen for en billet på economy til den første New York-flyvning med Norwegian er blot 1.800 norske kroner. De efterfølgende flyvninger er dog ikke nær så billige, hvilket vidner om, at det især har været den første Dreamliner-flyvning, der har været interesse for.

Det er dog ikke kun fra Oslo, at prisen på premiereflyvningen afspejler manglende tilslutning. Dagen efter, den 31. maj, skal det første New York-fly af sted fra Stockholm, og også her er prisen lav, sammenlignet med de efterfølgende flyvninger.

Idet Norwegian netop har solgt de nye oversøiske rejser på, at det var Dreamliner-oplevelsen man ville få på rejsen, har flyselskabet efterfølgende været nødt til at skulle have fat i alle kunderne for at orientere om ændringen af flytypen.

Norwegian har dog i lang tid vidst, at Dreamlineren ikke ville være klar, hvilket ifølge flyselskabet har gjort det mindre problematisk at nå at informere alle passagererne om ændringerne og efterkomme deres ønsker.