SAS indfører kuffertløse USA-billetter

SAS udvider muligheden for at købe billetter kun med håndbagage til også at omfatte USA-flyvninger. Dermed bliver det lettere at sammenligne priser.

Siden 2015 har rejsende med SAS på europæiske ruter kunne købe de særlige SAS Go Light-billetter, hvor indchecket bagage ikke er inkluderet i prisen. Køber man en Go Light-billet, så må man kun medbringe et styk håndbagage uden at skulle betale ekstra for det.

Fra den 14. december vil det også være muligt at købe SAS Go Light-billetter på SAS-flyvninger mellem Skandinavien og USA.

Taget godt imod
Light-produktet er ifølge SAS et eftertragtet alternativ for rejsende, som udelukkende rejser med håndbagage og foretrækker en lavere pris uden behov for fleksibel ombookning.

”Vi har passagerer, som for eksempel flyver på weekendtur til USA kun med håndbagage eller som måske kun ønsker bagage med på hjemturen. De skal have mulighed for at vælge det, som passer til deres behov. Vi har allerede tilbudt Go Light produktet på vores europæiske ruter, og det har mange af vores kunder taget godt imod,” siger Mariam Skovfoged, pressechef i SAS Danmark.

Ligesom med SAS Go og SAS Plus så må rejsende på SAS Go Light højest medbringe ét styk håndbagage, der maksimalt må veje otte kilo og højest have målene 55 x 40 x 23 cm. Ved siden af håndbagagen må man også medbringe en lille, personlig genstand ombord, såsom en lille håndtaske eller computertaske. Det gælder også selvom man vifter med sit SAS Eurobonus Guld- eller Diamant-kort. Så der skal pakkes let.

Servicen er den samme
For at skabe fleksibilitet er det dog også muligt for rejsende, der har valgt SAS Go Light, at købe tillægsydelser som f.eks. indchecket bagage i tidsrummet fra bookning og til afgang. Så hvis man alligevel ikke kan have det hele i kabinekufferten, så er der stadig – mod betaling – mulighed for at medbringe en kuffert.

SAS Go Light er tilgængelig på SK-flyvninger fra Sverige, Danmark og Norge til New York, Chicago, Boston, Miami, Washington, Los Angeles og San Francisco. SAS Go Light og SAS Go giver samme EuroBonus-point, og servicen ombord er den samme. Det samme gælder regler for ombookning og tilbagebetaling.

Lettere at sammenligne
SAS startede i 2015 med at lancere Go Light på udvalgte europæiske ruter og udvidede det i foråret 2016 til at omfatte alle europæiske ruter. Light-billetterne tilbydes ikke på indenrigsflyvninger og intra-skandinaviske flyvninger.

Med Go Light-billetterne blev SAS’ europæiske billetpriser lettere for passagererne at sammenligne med lavpriskonkurrenternes billetpriser, hvor indchecket bagage ofte ikke er inkluderet i prisen.

Med indførelsen af SAS Go Light på USA-flyvninger bliver det nu også lettere at sammenligne prisen på eksempelvis den billigste SAS-billet til New York med den billigste Norwegian-billet til samme by.

 

Relaterede artikler:

Ingen SAS Go Light-billetter i Skandinavien

Visse Eurobonus-medlemmer får billigere billetter

SAS: Nu kommer lavprisbilletten

Øget konkurrence om rejsende uden kuffert

Få styr på reglerne for håndbagage

x

Læs Også

SAS Irland-flyvninger atter udsat

Det første fly fra Scandinavian Airlines Ireland skulle have været i luften i søndags, men SAS må endnu engang udsætte opstarten.

SAS risikerer bøde for dårlig hjemmeside

De norske myndigheder truer nu SAS med bøder, hvis ikke selskabets udskældte hjemmeside snart bliver nemmere for blandt andre svagtseende at bruge.

Positiv modtagelse af nye regler for CPH-afgifter

De nye regler for fastsættelsen af taksterne i Københavns Lufthavn vækker jubel i SAS, mens CPH accepterer, at der bliver strammet op og nu vil se fremad.

SAS-offensiv i Aarhus var ni måneder undervejs

Dialogen om det nye strategiske samarbejde mellem Aarhus Lufthavn og SAS startede ved et kaffemøde i december sidste år.

SAS afviser kritik fra pilot- og kabineforeninger

De skandinaviske piloter og kabinepersonalet i SAS mener ikke, at flyselskabet har informeret godt nok om ruteplanerne for det irske selskab, men det afvises af SAS.

SAS skærer ned på rute til Færøerne

I vintertrafikprogrammet frem til den 21. marts 2018 har SAS fjernet omkring 30 procent af kapaciteten på ruten til Færøerne på grund af svagere efterspørgsel.